باید یک اجماع کلی برای کاهش آلودگی هوا شکل بگیرد
باید یک اجماع کلی برای کاهش آلودگی هوا شکل بگیرد

عضو کمیسیون شوراها درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بیان کرد: امروز بهترین راه‌حل برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها جایگزین کردن خودروهای برقی به جای خودروهایی است که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، چرا که بخش اعظمی از آلودگی هوای کلانشهرها به سوخت‌های فسیلی باز می‌گردد. به گزارش قلم پرس، شهاب‌الدین بی‌مقدار ، عضو کمیسیون […]

عضو کمیسیون شوراها درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بیان کرد: امروز بهترین راه‌حل برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها جایگزین کردن خودروهای برقی به جای خودروهایی است که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، چرا که بخش اعظمی از آلودگی هوای کلانشهرها به سوخت‌های فسیلی باز می‌گردد.

به گزارش قلم پرس، شهاب‌الدین بی‌مقدار ، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: باید یک اجماع کلی برای کاهش آلودگی هوا شکل بگیرد و این موضوع به خواست ملی تبدیل شود.

وی درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بیان کرد: امروز بهترین راه‌حل برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها جایگزین کردن خودروهای برقی به جای خودروهایی است که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، چرا که بخش اعظمی از آلودگی هوای کلانشهرها به سوخت‌های فسیلی باز می‌گردد.

 

ضعف سازمان محیط زیست در کنترل آلودگی‌ هوا

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر با فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی می‌توان مردم را به سمت استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی سوق داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمترین هزینه و آسان‌ترین روش برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها فرهنگ‌سازی است که به سلامت مردم نیز کمک می‌کند. ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری، توسعه مترو و بهبود اتوبوس‌ها همگی می‌تواند از عوامل موثری باشند که منجر به کاهش آلودگی در کلانشهرها شود.

بی‌مقدار خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز می‌تواند نقش موثری در فرهنگ سازی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشد. امروز شاهد هستیم که اکثر افراد با خودروهای شخصی در سطح شهر جابه‌جا می‌شوند که این امر هم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و به فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی به نحو احسن نیاز دارد.