باید تالیف در کشور ارتقا یابد/ تبریز در تولید فرهنگ با وجود ظرفیت‌های خود عقب مانده است
باید تالیف در کشور ارتقا یابد/ تبریز در تولید فرهنگ با وجود ظرفیت‌های خود عقب مانده است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیشترین استفاده از فضای مجازی در بین نسل نوجوان و جوان است، ادامه داد: این امر فرصت برای کسانی است که تولیدکننده بوده‌اند در حالی که تولیدکنندگان از این فرصت استفاده نکرده و ۸۰ درصد بازنشر داریم و فقط ۱۶ درصد تولید داشته‌ایم که این یک […]

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیشترین استفاده از فضای مجازی در بین نسل نوجوان و جوان است، ادامه داد: این امر فرصت برای کسانی است که تولیدکننده بوده‌اند در حالی که تولیدکنندگان از این فرصت استفاده نکرده و ۸۰ درصد بازنشر داریم و فقط ۱۶ درصد تولید داشته‌ایم که این یک زنگ خطر است.

به گزارش قلم پرس محمدمهدی حیدریان در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران بوده که همه ساله با قدرت در حال برگزاری است، اظهار داشت:متون کتاب الهی یعنی اتصال با دست خداوند است، خوشبختانه کتاب الهی فرصتی برای عرضه تولیدات مطلوب در دنیاست تا از طریق بهره‌گیری از فرصت فضای مجازی، متون الهی را عرضه کرد.

وی با بیان اینکه در بخش فضای مجازی که جایگاهی در همه کشورها پیدا کرده، می‌توان با دیدگاه تهدید و فرصت به آن نگاه کنیم، تصریح کرد: فضای مجازی وقتی در جامعه‌ای که متصل به منبع وحی نبوده و داشته‌های خود را از فضای مادی می‌گیرند، قطعاً یک تهدید خواهد بود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در ۱۲ سال گذشته ۱٫۱ میلیارد از این فضای مجازی به زبان فارسی رد و بدل شده که این رقم فقط در سال ۹۵ به ۱٫۲رسید،گفت:  ایران دارای رتبه ۱۶ در ضریب نفوذ قرار دارد که حکایت از پذیرفته شدن این فضای دوم به عنوان جزیی از زندگی است.

رئیس سازمان سینمای کشور با بیان اینکه  بیشترین استفاده از فضای مجازی در بین نسل نوجوان و جوان است، ادامه داد: این امر فرصت برای کسانی است که تولیدکننده بوده‌اند در حالی که تولیدکنندگان از این فرصت استفاده نکرده و ۸۰ درصد بازنشر داریم و فقط ۱۶ درصد تولید داشته‌ایم که این یک زنگ خطر است.

وی متذکر شد: برای کشوری که صاحب کتاب الهی با آن همه عنا بوده، عدم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای عرضه محصول مبتنی بر متون الهی تهدید وجود دارد زیرا ما از جهت تولیدی بهره نبرده‌ایم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید تالیف در کشور ارتقا یابد و بتوانیم برای تمام اقشار مردم محصول عرضه کنیم.

حیدریان اذعان داشت: خطری که دنیای دیتا از لحاظ اطلاعاتی در اختیار مردم می‌گذارد، نشانگر قدرت کاذب است که تالیفی را بدون عمق و ریشه عرضه کرده و به مصرف‌کنندگانی تبدیل می‌شویم که بهره‌ای از عمق مطالب نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تبریز شهری با ظرفیت شگرف است و در عرصه‌هایی که ورود کرده، موفق عمل کرده است، گفت: متاسفانه این شهر در تولید فرهنگ با وجود ظرفیت‌های خود عقب مانده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فضای مجازی فرصتی برای تولیدکننده بدون مرز است و اگر استفاده از این فرصت نکنیم قطعاً استفاده‌کننده محصولات دیگران خواهیم شد و از این رو باید بالقوه را فعلیت بخشیم.

وی تذکر داد:  باید نحوه استفاده از علم فضای مجازی در کشور تبیین شود تا بتوان محصولاتی متناسب برای مردم دنیا عرضه کرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: دین اسلام اساس یافته بر مبنای فطرت است و اگر در دایره نزدیک به فطرت حرکت کنیم دست پیش خواهیم داشت.