باید افراد توانمند وارد عرصه‌ اقتصادی و مدیریت واحدهای تولیدی شوند
باید افراد توانمند وارد عرصه‌ اقتصادی و مدیریت واحدهای تولیدی شوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه ضعف مدیریت یکی از مشکلات اساسی در واحدهای صنعتی است، گفت: در شرایط فعلی تحریم‌ها، باید افراد توانمند وارد عرصه‌ اقتصادی و مدیریت واحدهای تولیدی شوند.

به گزارش قلم پرس، علیار راستگو در مراسم بزرگداشت هفته کار و کارگر و تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه استان، با بیان این‌که هرگونه تصمیمی که در روابط بین‌الملل اخذ می‌شود در عرصه‌ داخلی کشور نیز تاثیرگذار است، اظهار کرد: آمریکا در عرصه‌ سیاست داخلی سه راهبرد اساسی را دنبال می‌کند که‌ یکی از این آنها تبدیل اعتراض های صنفی داخل ایران به مسائل امنیتی است.

وی با بیان اینکه نباید به دشمن چنین اجازه‌ای دهیم بلکه این سلاح را باید از دشمن بگیریم، ادامه داد: تفرقه اندازی بین مردم و مسئولان کشور از سیاست راهبردی آمریکا است و همواره تلاش می‌کند از این طریق بین مردم و مسئولان شکاف ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان این‌که بحث خصوصی سازی در گذشته انجام شده و این دولت در رابطه با واگذاری‌های گذشته درصدد رفع مشکلات است، افزود: ما پیگیر مسائل واگذاری ماشین سازی تبریز هستیم.

وی گفت: این واگذاری در زمان دولت کنونی انجام نشده ولی با این حال ما اجازه نداده‌ایم حتی پرداخت حقوق کارگران یک ماه هم تعویق داشته باشد.

راستگو خاطرنشان کرد: زمانی اکثر قطعات تراکتورسازی از خارج از کشور وارد می‌شد ولی اکنون بالای ۹۰ درصد قطعات تراکتورسازی بومی سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی کم حاشیه‌ترین استان در مسائل کارگری است، تاکید کرد: ما با تمامی تشکل‌های کارگری تعامل داریم و اگر در هر حوزه‌ای مشکل داشته باشند، وظیفه داریم نظارت و پیگیری کنیم،

معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی از کارگران خواست، خواسته‌ها و مطالبات خود را از طریق نمایندگان و تشکل‌ها پیگیری کنند.