باغ‌موزه دفاع مقدس یکی از پروژه‌های ماندگار شهر تبریز است
باغ‌موزه دفاع مقدس یکی از پروژه‌های ماندگار شهر تبریز است

[ad_1] شهردار تبریز با بیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس یک پروژه فرهنگی است، گفت: نگاه و رویکرد به دفاع مقدس و ارزش‌های این حوزه، یکی از سرمایه‌های بی بدیلی است که باید به آن رجوع و تمسک کنیم. به گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار امروز در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار […]

[ad_1]

شهردار تبریز با بیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس یک پروژه فرهنگی است، گفت: نگاه و رویکرد به دفاع مقدس و ارزش‌های این حوزه، یکی از سرمایه‌های بی بدیلی است که باید به آن رجوع و تمسک کنیم.

به گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار امروز در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار کرد: این مرکز فرهنگی، یکی از پروژه‌های ویژه و ماندگار شهر تبریز است که باید با مشارکت مردم و تعریف ساختارهای مطلوب، آن را آماده بهره‌برداری کنیم.
وی ضمن قدردانی از زحمات امیر دریادار دوم رضا عباسی در مدیریت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، افزود: موضوعات و مسائل پیرامون این مرکز فرهنگی را به همراه امیر عباسی رصد کردیم که راه‌اندازی دوباره هییت اجرایی از جمله مهم ترین این مباحث بود.
هوشیار گفت: با توجه به اینکه موضوعات فنی و مهندسی و طراحی به عهده هیئت اجرایی است، این هیئت به‌زودی تشکیل خواهد یافت  تا مجموعه برای بهره‌برداری و استفاده عموم مردم مهیا شود.
وی ادامه داد: همچنین بحث معارض هم در این مجموعه وجود دارد که مقرر شد این موضوع در حداقل زمان ممکن برطرف شود. با توجه به اینکه آقای استاندار تاکید ویژه دارند که این پروژه در اسرع وقت تکمیل شود، جلسات مستمر دو هفته ای تشکیل می‌یابد.
شهردار تبریز عنوان کرد: سال آینده میزبان رویداد ملی کنگره شهدای آذربایجان در تبریز خواهیم بود و امیدواریم با تلاش مضاعف بتوانیم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را تا آن زمان به بهره‌برداری برسانیم.
وی افزود: از اقداماتی که در گذشته برای این مجموعه انجام شده، تشکر می‌کنم اما نیاز است که با همت بیشتر و رویکرد فعال‌تری موارد مورد بحث را پیگیری کنیم. همت و تلاش بالایی در مدیریت این مجموعه وجود دارد و ما در شهرداری تبریز هم در کنار این عزیزان تلاش می کنیم تا به زودی به نتیجه مدنظر خود دست یابیم.
هوشیار با بیان اینکه ذات این پروژه فرهنگی است، گفت: موضوع نگاه و راهبردی که از ابتدا در این مرکز بوده، نگاه به دفاع مقدس و ارزش‌های این حوزه است و همین موضوع یکی از سرمایه‌های بی بدیلی است که باید به آن رجوع و تمسک کنیم. این ظرفیت موجود است اما به لحاظ ساختاری، باید قالبها و ساختارهای آن را برای ذی‌نفعان این مجموعه که مردم هستند، تعریف کنیم.
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که مشارکت خود مردم را برای اداره و بهره‌برداری از این مجموعه جلب کنیم که برای این موضوع نیز هیئت امنا و هیئت اجرایی باید ساختارهای مطلوب را تعریف کنند. ما اعتقاد داریم هر کجا مردم پای کار بوده، کار به خوبی پیش رفته است.

[ad_2]