بازگشت شعبده باز ایرانی الاصل پس از درمان به ترکیه
بازگشت شعبده باز ایرانی الاصل پس از درمان به ترکیه

عارف غفوری شعبده باز ترک-ایرانی پس از پایان پادزهر درمانی در مصر به ترکیه بازگشت. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، عارف غفوری، شعبده باز ترک-ایرانی که هفته پیش حین تمرینات خود در آنتالیا از سوی مار کبری گزیده شده بود، پس از پایان پادزهر درمانی در مصر به ترکیه بازگشت. این […]

عارف غفوری شعبده باز ترک-ایرانی پس از پایان پادزهر درمانی در مصر به ترکیه بازگشت.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، عارف غفوری، شعبده باز ترک-ایرانی که هفته پیش حین تمرینات خود در آنتالیا از سوی مار کبری گزیده شده بود، پس از پایان پادزهر درمانی در مصر به ترکیه بازگشت.

این شعبده باز مشهور ساعت ۶:۳۰ صبح امروز با پرواز هواپیمایی ترکیش ایرلاینز از قاهره به فرودگاه آتاترک استانبول آمد.

عارف  با بیان اینکه پس از گزیده شدن از سوی مار کبری، حال عمومی‌اش خوب نبوده است، اظهار داشت: تصمیم گرفتم برای درمان به یک کشور که پادزهر در آن موجود است بروم. اکنون خوب هستم و پس از ۱۵ تا ۲۰ روز دیگر با از بین رفتن التهاب دستم نیز سلامت کامل خود را بازخواهم یافت.

وی درباره ماجرای گزیده شدن از سوی مار کبری نیز گفت: معمولا شخص گزیده شده نهایتا تا ۱۵ روز زنده می‌ماند و در اغلب موارد نیز طی همان چند ساعت اول مرگ حتمی است اما من خوش شانس بودم، چرا که مار پس از نیش زدن من مرده است. دوستانم لاشه اش را درون قفس یافته اند. به احتمال زیاد مریض بود. من برای شستن بیرونش آوردم اما در آخرین لحظات زندگی اش من را گزید ولی من نجات یافتم.

عارف ادامه داد: مار کبری معمولا پس از گزیدن، آدم را رها نمی‌کند و تا مرگ آن فرد، در بدن او سم تزریق می‌کند. اما من پس از اینکه مار مرا گزید دستم را برگرداندم و موفق به رها کردن دستم از دندان های مار شدم. پس از آن نیز مار را در قفسش قرار دادم. پزشکان مصری از اینکه ۲۵ ساعت پس از گزیده شدن بدون هیچ درمانی زنده مانده بودم، تعجب کرده بودند.

گفتنی است این شعبده باز ترک-ایرانی هنگام آماده شدن برای اجرای نمایش در یکی از هتل های آنتالیا توسط مار کبرا گزیده و برای درمان به مصر انتقال یافته بود.

پادزهر این مار در مصر وجود دارد و به همین دلیل او این کشور را برای درمان انتخاب کرد.

عارف غفوری با آمبولانس به فرودگاه آنتالیا منتقل و سپس با هواپیما آمبولانس به قاهره، پایتخت مصر منتقل شد.