بازگشت آلودگی به هوای تبریز
بازگشت آلودگی به هوای تبریز
سخنگوی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از بازگشت آلودگی و افزایش غلظت آلاینده ها به هوای کلانشهر تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس، ناصر منوچهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، میانگین آلودگی هوای تبریز مقارن ساعت هشت صبح امروز را ۱۲۵ اعلام و اضافه کرد: اما بر اساس پایش های برخط ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در ۹ منطقه این کلانشهر، متوسط این رقم برابر با ۱۰۳ است.

وی با اشاره به پیش بینی های اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: طبق این پیش بینی ها احتمال تداوم آلودگی هوای تبریز تا ساعات پایانی امشب وجود دارد.

منوچهری، ملاک عملکرد کمیته اضطرار و پایش آلودگی هوای آذربایجان شرقی را شاخص های میانگین ۲۴ ساعته اعلام و افزود: بر اساس تصمیم این کمیته هر گونه تعطیلی مدارس و ادارات و سازمان های دولتی و غیردولتی اعلام و ابلاغ می شود که تاکنون در این رابطه فقط برای تعطیلی مدارس نوبت صبح تصمیم گیری شده است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون شاخص آلودگی هوا در ایستگاه هتل مرمر تبریز برابر ۹۹، ایستگاه باغشمال ۱۰۴، ایستگاه میدان نماز ۱۰۲ و ایستگاه راه آهن ۶۸ است.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا یکصد سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

طی هفته گذشته و جاری جوی پایدار در آذربایجان شرقی حاکم بوده و موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان شده است، نفوذ سامانه بارشی هرچند موجب جوی ناپایدار همراه با افزایش ابر، بارش باران و کاهش غلظت آلاینده ها طی ۳ روز گذشته شده بود، اما این تاثیرگذاری چندان کارساز نشان نداده است.

شاخص آلاینده های جوی امروز برای هفتمین روز طی ۱۰ روز در تبریز و شهرهای اطراف در شرایط ناسالم قرار دارد و موجب فعالیت غیرحضوری مدارس شده است.

 

انتهای پیام/