۱۷ شهر استان آذربایجان شرقی به شبکه فاضلاب وصل هستند
۱۷ شهر استان آذربایجان شرقی به شبکه فاضلاب وصل هستند
معاونین و مدیران شرکت آب وفاضلاب آذربایجایجان شرقی از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز بازدید کردند.

به گزارش قلم پرس، در راستای اطلاع رسانی و آشنایی با وضعیت پیشرفت اجرای طرح، معاونین و مدیران شرکت آب وفاضلاب آذربایجایجان شرقی  از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز بازدید کردند.
در این بازدید معاون بهره برداری وتوسعه فاضلاب استان در خصوص اقدامات انجام یافته شرکت آب وفاضلاب استان  گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای ارتقای بهداشت سلامت جامعه و برای کمتر شدن مشکلات زیست محیطی در سال های آینده با توجه به افزایش جمعیت اقدام به احداث تصفیه خانه و توسعه شبکه فاضلاب نموده است .
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ شهر استان  آذربایجان شرقی دارای شبکه فاضلاب می باشد که شهر تبریز با حدود ۹۰درصد بالاترین میزان شبکه را دارا است.
ملکیان افزود: تصفیه‌خانه اصلی فاضلاب کلانشهر تبریز از سال ۸۰ شروع به کارکرده است و فازدوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز که جزو بزرگترین تصفیه‌خانه‌های در حال ساخت کشور است و فاضلاب یک میلیون نفر را تصفیه خواهد کرد.
احداث مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال ۹۵ با قراردادی به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شده است.
معاون بهره برداری  وتوسعه فاضلاب درباره فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم گفت: فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم از نوع  FEED STEPبوده که این نوع فرآیند از نوع فرآیندهای لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرایندهای به‌ روز تصفیه فاضلاب شهری است.
از اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز، استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تأمین‌کننده عمده آب مورد نیاز دریاچه ارومیه می‌باشد که با تکمیل و بهره‌برداری فاز دو و در مجموع بالغ ‌بر ۷۵ میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه‌شده به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.
این تصفیه خانه برای افق ۱۴۲۰ و تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر جمعیت طراحی شده است. ظرفیت تصفیه‌خانه نیز ۲۰۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.

 

انتهای پیام/