بازدید فرماندار اهر از وضعیت زیر ساخت های آب و فاضلاب شهری
بازدید فرماندار اهر از وضعیت زیر ساخت های آب و فاضلاب شهری
فرماندار اهر در بازدید از وضعیت زیر ساخت های آب و فاضلاب اظهار داشت: ساماندهی و ارتقای سطح ایمنی و نظام کیفی زیر ساخت های بخش فاضلاب یکی از الزامات اساسی در توسعه خدمات شهری است.

[ad_1]

 

ابوالفضل غنی زاده تصریح کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی ذیربط با تشکیل کارگروه تخصصی در شورای برنامه ریزی فرمانداری از محل اعتبارات استانی نسبت به نوسازی تصفیه خانه شهری و سامانه انتقال پساب و رفع موانع موجود اقدام کنند.

فرماندار اهر اشاره کرد: بسیاری از مناطق شهر اهر از زیرساخت‌های خدمات شهری محروم هستند و تصفیه خانه شهری فرسوده و موجب انتشار بوی نامطبوع فاضلاب شهری شده است.

وی با اشاره به فرایند تامین اعتبارات توسعه فاز دوم تصفیه خانه شهری و برگزاری جلسه ویژه با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مشارکت دستگاه اجرایی ذیربط در تامین اعتبارات نسبت به توسعه و تعریض فضای کانالهای فاضلاب، اجرای فاز دوم تصفیه خانه ی شهری و نوسازی سیستم لوله کشی فاضلاب شهری و لایروبی مواد آلاینده و رسوبات و رفع پساب ها الزامی است.

فرماندار اهر افزود: قوانین و مقررات لازم الاجرا در بخش فاضلاب برای اصول ایمنی و حفظ سطح بهداشت وضع شده‌اند اما این الزامات در لوله گذاری انشعاب های خانگی رعایت نشده است.

[ad_2]