بازدید روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها از پروژه‌های شهرداری تبریز
بازدید روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها از پروژه‌های شهرداری تبریز

به گزارش قلم پرس، روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها که به مدت دو روز طی نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها در تبریز حضور یافتند، از نزدیک پروژه های عتیق، شهرک خاوران و ساماندهی مناطق حاشیه نشین را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند. پروژه عتیق در بافت فرسوده […]

به گزارش قلم پرس، روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها که به مدت دو روز طی نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها در تبریز حضور یافتند، از نزدیک پروژه های عتیق، شهرک خاوران و ساماندهی مناطق حاشیه نشین را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند.

پروژه عتیق در بافت فرسوده مرکز شهر، یکی از مگاپروژه‌های مدیریت شهری تبریز در طرح بازآفرینی شهری است که در بخش‌های مسکونی، خدماتی، تجاری و تفریحی مورد بازآفرینی قرار گرفته است. پروژه عتیق ۱ و ۲ یکی از بزرگترین طرح‌های بازآفرینی شهری با کاربری تجاری، خدماتی و رفاهی است که با مساحت چهار هکتار و در هفت طبقه در خیابان‌های امام و شهید بهشتی واقع شده است. این پروژه در سال ۸۹ با تملک ۱۶۷ پلاک ثبتی در این محدوده آغاز به کار کرد. پروژه عتیق دارای ۵۳۹ واحد است که از این تعداد ۳۵۹ واحد تجاری و ۱۸۰ واحد خدماتی است.

شهرک خاوران به عنوان مدرن ترین شهرک مسکونی ایران با نگاهی نو به مقوله شهرسازی، به مثابه نگینی در شمالغرب به شمار می رود.

بازدید از پروژه های ساماندهی مناطق حاشیه نشین، از دیگر بخش های این بازدید به شمار می رفت. در این دوره به موضوع بازآفرینی شهری در نقاط مختلف بخصوص در مناطق کم برخوردار توجه ویژه ای شده است.

راه اندازی قرارگاه اقدام با هدف ساماندهی بافت های ناکارآمد، پروژه ۲۴۰ واحدی ارم (اسد گولی) که یک پروژه مسکونی است در ۱۵ بلوک طراحی شده و پروژه مسکونی صدرای اندیشه شامل ۱۲۴ واحد مسکونی از جمله این پروژه ها به شمار می رود.

گفتنی است، مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها در تاریخ ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه و به مدت ۲ روز با حضور مسئولین ملی و استانی در تبریز برگزار شد.