بازدید خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان از پروژه در آستانه بهره‌برداری "سد گرمی‌چای میانه"
بازدید خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان از پروژه در آستانه بهره‌برداری "سد گرمی‌چای میانه"
به همت روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان، جمعی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان، از پروژه سد گرمی‌چای میانه بازدید کرده و به تهیه گزارش‌های خبری و تصویری از آن پرداختند.

مدیر این پروژه در جمع خبرنگاران و عکاسان حاضر در این برنامه رسانه‌ای، گزارشی از روند پیشرفت آن ارائه کرد و گفت: در سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱، تکمیل و تسریع در عملیات اجرایی پروژه سد گرمی چای میانه در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری های استاندار و شرکت آب منطقه‌ای استان و تخصیص مبلغ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و تخصیص فاینانس داخلی توسط بانک کشاورزی به مبلغ ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال، عملیات آبگیری اضطراری از سد طبق وعده وزیر نیرو در اوایل سال ۱۴۰۲ محقق شد.

به گفته وی، این سد با تامین ۵ میلیون متر مکعب آب شرب با کیفیت، پایدار و بدون قطعی در زمان پیک مصرف را به خانه ها و اراضی کشاورزی مردم شهرستان میانه خواهد برد.

گفتنی است اعتبار این پروژه در فاصله سال‌های ۱۳۹۷  تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال بوده است. اما این مبلغ از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ به ۱۵۸۰ میلیارد رسیده، که افزایش ۱۰ برابری در دو سال اخیر را نشان می دهد. دستورات و اقدامات رئیس جمهور نیز در به ثمر رسیدن پروژه نقش بسزایی داشته است.

سد گرمی چای در ۵۳ کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم ۴۶ میلیون متر مکعب از آورد سالیانه رودخانه ای به همین نام، تأمین آب مورد نیاز یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین سالانه حدود ۱۶ میلیون مترمکعب آب شرب شهر میانه احداث شده است.

انتهای پیام/