بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مرکز مدیریت راه‌های استان/ بررسی آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی
بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مرکز مدیریت راه‌های استان/ بررسی آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی
استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های استان، در جریان آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان قرار گرفت و اقدامات دستگاه‌های مسئول برای تامین ایمنی تردد وسائط نقلیه در این محورها را بررسی کرد.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در این بازدید، ضمن آگاهی از آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی استان، با گزارش مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین تماس‌های تلفنی با عوامل راهداری مستقر در این محورها، در جریان اقدامات انجام‌شده برای تأمین ایمنی تردد در راه‌های اصلی و شریانی استان قرار گرفت.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات عوامل راهداری و پلیس راهور در تأمین ایمنی راه‌ها، گفت: اداره کل راهداری جزو دستگاه‌هایی است که همیشه در حال عملیات است و عوامل این مجموعه به صورت شبانه‌روزی برای تأمین ایمنی راه‌های استان تلاش می‌کنند.

خرّم همچنین خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کرد با توجه به احتمال تداوم بارش‌ها و یخ‌بندان جاده‌ها، با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی حضور داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار رانندگی نباشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در تماس‌های تلفنی با فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی، نحوه تردد وسائط نقلیه در جاده‌های برف‌گیر استان و تصادفات احتمالی ناشی از شرایط جوی را جویا شد.

علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی هم در این بازدید با ارائه گزارشی از اقدامات عوامل این مجموعه برای تأمین ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی و بازگشایی راه‌ها، تأکید کرد تمامی عوامل راهداری، شبانه‌روز برای آرامش و ایمنی مردم در راه‌های اصلی و فرعی استان تلاش می‌کنند.

به گفته وی، کلیه محورهای اصلی و شریانی استان توسط ۱۰۸ دستگاه ترددشمار و ۱۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات تحت پوشش مرکز مدیریت راه‌ها قرار دارند و اطلاعات این مرکز توسط نیروی انتظامی و پلیس راه نیز قابل رصد و دسترسی است.

گفتنی است بارش شدید برف که از شب گذشته در بیشتر مناطق استان شروع شده و همچنان ادامه دارد، تردد در جاده‌های اصلی و فرعی را با مشکل مواجه کرده و موجب لغزندگی راه‌ها، مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی شده است.

بنا به گزارش اداره کل هواشناسی، جو استان طی دو روز آینده نیز ناپایدار بوده و تداوم فعالیت سامانه بارشی، موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی تا نسبتا شدید)، بارش برف، مه‌گرفتگی و کاهش محسوس دما می‌شود.