ایستگاه راه‌آهن خاوران در ایستگاه پایانی/ خط‌آهن بستان‌آباد-تبریز در آستانه افتتاح رسمی
ایستگاه راه‌آهن خاوران در ایستگاه پایانی/ خط‌آهن بستان‌آباد-تبریز در آستانه افتتاح رسمی

میعاد صالحی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن خاوران، گفت: پروژه‌های عمرانی حاصل زحماتی است که در طول سال‌ها کشیده می شود و ممکن است نواقصی هم داشته باشد و هدف از این بازدید نیز بررسی نواقص احتمالی و رفع آنهاست. وی افزود: برخی از نواقص این پروژه تا زمان افتتاح توسط شرکت زیرساخت برطرف خواهد […]


میعاد صالحی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن خاوران، گفت: پروژه‌های عمرانی حاصل زحماتی است که در طول سال‌ها کشیده می شود و ممکن است نواقصی هم داشته باشد و هدف از این بازدید نیز بررسی نواقص احتمالی و رفع آنهاست.

وی افزود: برخی از نواقص این پروژه تا زمان افتتاح توسط شرکت زیرساخت برطرف خواهد شد و بخش دیگر نیز در یک بازه زمانی و بر اساس نتایج بازدید امروز به سازمان برنامه و بودجه ارجاع خواهد شد تا متناسب با آن در سفر استانی رئیس جمهور تصمیم‌گیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز با هیئت فنی کامل در ایستگاه خاوران حضور یافته ایم تا با قطار به سمت بستان‌آباد و میانه حرکت کنیم و قبل از اینکه مردم عزیز سوار قطار شوند خودمان مسیر را بررسی کنیم و اگر ایراداتی وجود داشته باشد آنها را بررسی و برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در جریان این بازدید گفت: در گزارشذکارشناسان حوزه های مختلف راه آهن اعم از ناوگان، زیربنایی و امور مسافری، نکاتی مطرح شد که در قالب اصلاحات موردنیاز در کوتاه مدت برای بهره برداری اولیه لازم است.

جبارعلی ذاکری افزود: یک سری الزامات برای رسیدن به اوج ظرفیت در این محور مطرح است که امیدواریم با توجه به آمادگی اولیه ای که در محور و ایستگاه وجود دارد در آینده نزدیک و احتمالا همزمان با سفر رییس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار گیرد و بتوانیم در آینده نزدیک به یک ظرفیت اسمی قابل قبول برای رفت و آمد شهروندان برسیم.

وی کاهش زمان مسافرت را از مزیت های این محور برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این محور و بهره برداری از آن، زمان سیر قطارها از تبریز به تهران ۴ ساعت کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: اتصال این محور به شبکه اصلی از طریق ایستگاه قدیمی تبریز ضرورت دارد که این موضوع و فاینانس آن در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به تصویب خواهد رسید. 

ذاکری به اهمیت این محور اشاره کرد و گفت: با تکمیل این محور، کریدور شرق به غرب که یکی از کریدورهای تعریف شده اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها می‌باشد عملیاتی خواهد شد.