ایران ۵ – سوریه صفر/ ملی‌پوشان به ویلموتس خوش‌آمد گفتند
ایران ۵ – سوریه صفر/ ملی‌پوشان به ویلموتس خوش‌آمد گفتند
مصاف دوستانه تیم‌های ملی ایران و سوریه با برتری ۵ بر صفر ملی‌پوشان ایران به پایان رسید.

به گزارش قلم پرس، دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی برگزار شد و نتیجه این بازی با برتری ۵ بر صفر به نفع شاگردان مارک ویلموتس به پایان رسید.

کارت زرد: المیدانی (دقیقه ۴۰) برای سوریه

کارت قرمز: –

گل‌ها: علیرضا جهانبخش (دقیقه ۲۸)، مهدی طارمی (دقیقه ۳۵، ۵۷ و ۷۶)، اللهیار صیادمنش (دقیقه ۸۸)

گزارش بازی

نیمه اول

در این مسابقه که علیرضا فغانی قضاوت این بازی را بر عهده داشت، با حملات اولیه شاگردان مارک ویلموتس همراه بود و رامین رضائیان در دقیقه یک از سمت راست ارسالی روی دروازه حریف انجام داد و ضربه پای راست کریم انصاری فرد با واکنش دروازه‌بان سوریه همراه شد.

در ادامه و بعد از حملات اولیه تیم ملی ایران، بازی متعادل‌تر پیش رفت و هر دو تیم روی دروازه‌های یکدیگر حملاتی را طرح‌ریزی کردند اما هیچ‌کدام به نتیجه‌ای نرسید.

در ۲۰ دقیقه ابتدایی مسابقه، نبض بازی بیش‌تر در اختیار تیم ملی ایران بود اما موقعیت آن‌چنانی خلق نشد و ملی‌پوشان ایران نتوانستند از موقعیت‌های نصفه و نیمه خود استفاده کنند.

دقیقه ۲۵ مسابقه، جدی‌ترین موقعیت سوریه اتفاق افتاد و عمر سوما با ضربه سر تک موقعیت نیمه اول سوریه را رقم زد که به گل تبدیل نشد.

سه دقیقه بعد و در دقیقه ۲۸، علیرضا جهانبخش، با یک توپ ربایی خوب و در غفلت مدافعان سوریه، با ضربه پای راست، اولین گل بازی را به ثمر رساند تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود تیم ملی ایران شود.

حملات تیم ملی ایران بعد از حمله گل اول ادامه داشت و در دقیقه ۳۵ روی پاس یک-دو مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد، طارمی در محوطه جریمه سوریه قرار گرفت و با فریب دروازه‌بان سوریه موفق شد حساب کار را دو بر صفر به سود ایران کند.

در ادامه بازهم نبض و ابتکار بازی دست شاگردان مارک ویلموتس بود اما دیگر گلی بعد از گل دوم ایران به ثمر نرسید تا نیمه اول این بازی با برتری دو بر صفر ملی‌پوشان ایران پایان یابد.

نیمه دوم

شروع نیمه دوم هم با حملات تیم ملی ایران آغاز شد و شاگردان مارک ویلموتس، نیمه دوم را مثل نیمه اول بازی تهاجمی آغاز کردند. دقیقه ۵۰، رامین رضائیان هم‌چون نیمه اول ارسالی خطرناک روی دروازه سوریه انجام داد اما کریم انصاری‌فرد نتوانست از این ارسال استفاده کند و توپ راهی اوت شد.

دقیقه ۵۳، سید مجید حسینی به علت مصدومیتی که در جریان بازی دچار شد، جای خود را به حسین کنعانی‌زادگان داد.

در دقیقه ۵۷ مهدی طارمی روی پاس ارسالی وحید امیری و دفع ناقص مدافع سوری با یک قیچی برگردان زیبا گل سوم تیم ملی و دوم خودش را به ثمر رساند.

جدی‌ترین خطر سوریه در دقیقه ۶۲ اتفاق افتاد و فراز الخطیب روی یک فرار در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما علیرضا بیرانوند مانع این شد تا سوریه به گل برسد.

ادامه بازی نیز با حملات تیم ملی همراه بود و در دقیقه ۷۲، روی ارسال احسان حاجی صفی، مهدی طارمی این موقعیت را داشت که با ضربه سر هت‌تریک کند اما ضربه سر او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

کریم انصاری فرد در دقیقه ۷۵ بازی در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما توپ راهی کرنر شد و ارسال احسان حاجی صفی روی نقطه کرنر در دقیقه ۷۶، ضربه سر مهدی طارمی را به همراه داشت و راهی دروازه سوریه شد تا گل چهارم شاگردان مارک ویلموتس به ثمر برسد و طارمی هت تریک کند.

این پایان کار نبود و در ادامه حملات تیم ملی ایران، دقیقه ۸۸، روی ارسال احسان حاجی صفی از نقطه کرنر، اللهیار صیادمنش گل پنجم را با ضربه سر به ثمر رساند.

بعد از گل پنجمی که ایران به ثمر رساند. بازی متعادل‌تر پیش رفت اما گلی به ثمر نرسید و در نهایت تیم ملی ایران در اولین بازی رسمی خود بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و با سرمربی‌گری مارک ویلموتس با ۵ گل تیم ملی سوریه را شکست داد.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی (دقیقه ۵۳- حسین کنعانی زادگان)، میلاد محمدی، امید ابراهیمی (دقیقه ۶۸- سعید عزت اللهی)، کریم انصاری فرد (دقیقه ۸۰ – اللهیار صیادمنش)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۶۱- مهدی ترابی)، وحید امیری (دقیقه ۶۵- مسعود شجاعی)، رامین رضائیان (دقیقه ۷۶- وریا غفوری) و مهدی طارمی

ترکیب تیم ملی سوریه: احمد مدنیه، علا شبلی (دقیقه ۴۴- عبدالمالک)، شعیب العلی، عمرو میدانی و موید العجان، محمو

  • منبع خبر : ایسنا