ایران نشان داده تیم سازمان یافته‌ای است و حتی می‌دانند که چگونه ضد حمله بزنند
ایران نشان داده تیم سازمان یافته‌ای است و حتی می‌دانند که چگونه ضد حمله بزنند

سرمربی تیم ملی پرتغال معتقد است ایران تیمی قوی است و تیمش کار دشواری برای مصاف با شاگردان کارلوس کی‌روش دارد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ایران حاضر شد و اظهار کرد: من این فرصت را داشتم که […]

سرمربی تیم ملی پرتغال معتقد است ایران تیمی قوی است و تیمش کار دشواری برای مصاف با شاگردان کارلوس کی‌روش دارد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ایران حاضر شد و اظهار کرد: من این فرصت را داشتم که نه تنها دو بازی قبلی ایران بلکه همه دیدارهای این تیم را ببینم. حتی بازی‌های مرحله مقدماتی این تیم را نیز دیدم و مطمئنم که ایران تیمی قوی است.

وی ادامه داد: آن‌ها در ۱۰ مسابقه خود ۹ پیروزی و یک تساوی مقابل سوریه داشتند. (تیم ملی در انتخابی جام جهانی ۶ برد  ۴ تساوی کسب کرد.) این نشان دهنده سازمان یافته بودن ایران است و بیان کننده این است که تیم ملی ایران با استراتژی بازی می‌کند. این دومین دیدار ایران و پرتغال در یک تورنمنت بین‌المللی است. بازیکنان ایران بازیکنان خوبی هستند و بعضی از آن‌ها در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. تعدادی از آن‌ها سابقه بازی در تیم‌های روسیه‌ای را نیز دارند. دو بازیکن آن‌ها که در المپیاکوس بازی می‌کند را به خوبی می‌شناسم.

سرمربی پرتغال ادامه داد: من به عنوان یک مربی مجبور بودم بازی‌های قبلی ایران را ببینم. من ظرفیت این تیم را در دیدار مقابل اسپانیا و مراکش دیدم. آن‌ها نشان دادند که تیم سازمان یافته‌ای هستند و دفاع بسیارقوی‌ای دارند. آن‌ها حتی می‌دانند که چگونه ضد حمله بزنند. آن‌ها در دیدار مقابل اسپانیا دقایقی توانستند برتری خود را به تیم حریف دیکته کنند. در بازی فردا دو تیم  باید تلاش خود را انجام بدهند.

او درباره احساس  کارلوس کی‌روش نسبت به تقابل با کشور خود در دیدار فردا ایران و پرتغال تصریح کرد: من زمانی که مربی کشور دیگری بودم، تفکرات خودم را پیگیری می‌کردم. به هر حال من دوست داشتم هر حریفی را شکست دهم. درست است که شما باید برای کشور خود مبارزه کنید اما وقتی چنین چیزی روی می‌دهد باید تلاش کنید در کار خود موفق باشید.

سانتوس درباره VAR توضیح داد: به هر حال یکی می‌برد و یکی خواهد باخت. در دیدار فردا دو تیم برای این که صعود کنند باید پیروز شوند. اگر هر تیمی نتواند مدیریت کند، شکست خواهد خورد. شکست تیم‌ها ربطی به فشار و داشتن یا نداشتن ستاره ندارد. من هیچ وقت درباره داوران و استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی این بهانه‌جویی‌ها را نمی‌پذیرم. دوست ندارم درباره این موضوع صحبت کنم.

وی افزود: درباره VAR به هر حال اتفاقاتی رخ می‌دهد برای هر دو تیم است. اگر برابر مراکش، رونالدو گل نمی‌زد، داور باید پنالتی می‌گرفت زیرا پپه را هل داده بودند. داوران تلاش می‌کنند منصف باشند و فکر می‌کنم دو تیم با ظرفیت‌هایی که دارند، نشان دادند که کار را برای حریفان‌شان سخت می‌کنند. ما تمرکز خود را برای دیدار با ایران جمع کرده‌ایم و اگر تمرکز خود را از دست بدهیم، ضعفی را بروز خواهیم داد که ایران از آن استفاده خواهد کرد.