ایران جزو ۱۰ کشور برتر در آبیاری زیر سطح در حوزه کشاورزی
ایران جزو ۱۰ کشور برتر در آبیاری زیر سطح در حوزه کشاورزی
سردار وحیدی گفت: گروه‌های دانش بنیان، دانشجویان و اساتید ما با قدرت فعالند و آبیاری زیر سطح در حوزه کشاورزی طرحی است که تکنولوژی تمام داخلی آن ایجاد شده و جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این حوزه هستیم که بکارگیری آن می‌تواند انقلابی را در حوزه کشاورزی و بهره وری آب کشور ایجاد کند.

به گزارش قلم پرس از تبریز،  نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس ۲۰۲۲ با رویکرد تجاری‌سازی و ایجاد تعامل بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری و خدمات دانش‌بنیان با حضور ۷۰۰ طرح نوآورانه از ۱۵ استان با حضور وزیر کشور در تبریز افتتاح شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در افتتاح نمایشگاه رینوتکس تبریز ضمن بازدید از زون کشاورزی و آب ، فناوری زیستی و صنایع غذایی نمایشگاه ربع رشیدی با تاکید بر پیشرفت علمی و فن‌آوری‌های دانش‌بنیان گفت: هرگز تلاش‌های دشمن نخواهد توانست در اراده‌های پولادین مردم و جوانان ما تاثیر بگذارد.

وزیر کشور با بیان اینکه فاصله ما از سطح فناوری دنیا هر روز کمتر می‌شود، گفت: در حوزه هوش مصنوعی به عنوان آینده دنیا، گروه‌های دانش بنیان، دانشجویان و اساتید ما با قدرت فعالند و آبیاری زیر سطح در حوزه کشاورزی طرحی است که تکنولوژی تمام داخلی آن ایجاد شده و جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این حوزه هستیم که بکارگیری آن می‌تواند انقلابی را در حوزه کشاورزی و بهره وری آب کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در حاشیه افتتاحیه دهمین نمایشگاه رینوتکس۲۰۲۲ در گفتگو با خبرنگاران گفت: کاهش هزینه ها و ارتقا عملکرد در واحد سطح، با ورود دانش به بخش کشاورزی میسر می شود.

اکبر فتحی گفت: معرفی شرکتهای دانش بنیان به کشاورزان، موجب افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و در نتیجه آن ارتقا عملکرد در واحد سطح و کاهش هزینه تولید خواهد شد.

وی گفت: در این نمایشگاه در زون کشاورزی بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان در زیربخش های مختلف گلخانه، دام و طیور، پرورش زنبورعسل و بهینه سازی مصرف آب شرکت کرده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم فعالیت های این شرکت ها را به جامعه کشاورزی استان معرفی کنیم چرا که با ورود دانش به بخش کشاورزی می توانیم ضمن ارتقا عملکرد در واحد سطح، هزینه ها را در تولید محصولات کشاورزی کاهش دهیم.

 مراسم افتتاحیه دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی موسوم به رینوتکس ۲۰۲۲ با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار آذربایجان شرقی و سایر مسئولان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/