ایجاد یک میلیون مترمربع فضای سبز در زاگرس جنوبی
ایجاد یک میلیون مترمربع فضای سبز در زاگرس جنوبی

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی هم‌زمان با روز زمین پاک گفت: با توجه به نقش مؤثر درخت و فضای سبز در پاکی هوا و بالا رفتن روحیه کارکنان شاغل به‌ویژه در مناطق عملیاتی، این شرکت اقدام به کاشت بیش […]

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی هم‌زمان با روز زمین پاک گفت: با توجه به نقش مؤثر درخت و فضای سبز در پاکی هوا و بالا رفتن روحیه کارکنان شاغل به‌ویژه در مناطق عملیاتی، این شرکت اقدام به کاشت بیش از ۳۷ هزار اصله درخت در مناطق عملیاتی کرده و در مجموع مساحت فضای سبز ایجادشده تاکنون به حدود یک میلیون و ۵۰ هزار مترمربع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت بیش از ۳ میلیون و ۸۰۶ هزار مترمربع فضای صنعتی در اختیار دارد، افزود: اکنون نسبت فضای سبز موجود در زاگرس جنوبی به فضای صنعتی به حدود ۲۷ درصد می‌رسد و این در حالی است که استاندارد سازمان محیط زیست در این زمینه ۱۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی سرانه فضای سبز جهانی را به ازای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ مترمربع عنوان و اظهار کرد: سرانه فضای سبز زاگرس جنوبی ۱۸۹ مترمربع به ازای هر نفر است که در پنج منطقه عملیاتی آغار و دالان، نار و کنگان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد احداث شده است.

محمدی با تأکید بر توجه به تغییرات اقلیمی و وقوع خشکسالی در مناطق مختلف گفت: کاشت درختان سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق عملیاتی با حداقل نیاز آبی، انواع درختان مثمر و غیر مثمر و انواع گل و گیاه به فراخور شرایط آب و هوایی در مناطق پنجگانه عملیاتی این شرکت به روش آبیاری قطره‌ای ضروری است.

وی به مدیریت پسماندها در این شرکت اشاره کرد و افزود: مقدار پسماند عادی تولیدشده در این شرکت ماهانه حدود ۴۰ هزار کیلوگرم است که عملیات انتقال و دفع پسماند با همکاری شهرداری شهرستان‌های مجاور مناطق عملیاتی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به پسماندهای صنعتی نیز اشاره و اظهار کرد: این نوع پسماندها نیز به فراخور میزان تولید گاز، مایعات گازی و نفت، به‌طور موقت در حوضچه‌های پساب جمع‌آوری می‌شوند و براساس نوع پسماند به روش‌های استاندارد و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست دفع می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: مقدار پساب‌های بهداشتی این شرکت نیز ماهانه حدود ۱۵ هزار مترمکعب است که بیش از ۹۰ درصد آن به روش‌های بیولوژیکی تصفیه و برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

وی گفت: به تأیید سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس، اقدام‌های داوطلبانه این شرکت در مناطق عملیاتی در زمینه احداث آبشخور حیوانات و نگهبانی از مناطق قرق شده و جلوگیری از حضور شکارچیان در حوزه تأسیسات صنعتی سبب افزایش جمعیت شکار در برخی مناطق عملیاتی این شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یادآور شد: این شرکت پیش از این نیز موفق به دریافت تندیس سیمین صنعت سبز برای مناطق عملیاتی آغار و دالان و پارسیان شده بود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با مرکزیت شیراز یکی از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد را در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می‌کند.