ایتالیا برای توسعه روابط با ایران در تمامی زمینه ها اراده جدی دارد
ایتالیا برای توسعه روابط با ایران در تمامی زمینه ها اراده جدی دارد

نخست وزیر ایتالیا نیز در این نشست خبری ، اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه  دو تمدن ایران و رم را پشتوانه قوی در روابط پایدار دو ملت دانست و اظهارداشت: ایتالیا در ضرورت نیازمندی جهان به صلح و دوستی، با ایران اشتراک نظر دارد.   قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، […]

نخست وزیر ایتالیا نیز در این نشست خبری ، اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه  دو تمدن ایران و رم را پشتوانه قوی در روابط پایدار دو ملت دانست و اظهارداشت: ایتالیا در ضرورت نیازمندی جهان به صلح و دوستی، با ایران اشتراک نظر دارد.

 

قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در نشستی خبری با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، با اشاره به اهمیت توافق هسته ای گفت: این توافق نه تنها آغاز فصل جدیدی در مناسبات و روابط ایران و جهان بود بلکه گام مهمی برای صلح و ثبات برای کل منطقه محسوب می شود.

نخست وزیر ایتالیا تصریح کرد: برجام نشان داد که اگر توانستیم در موضوع هسته ای به توافق برسیم درباره تمام مسایل منطقه ای نیز می توانیم به تفاهم و توافق دست یابیم.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه برجسته ایران در معادلات منطقه ای گفت:ایران می تواند در دستیابی به صلح و دموکراسی در منطقه نقش مهم و قابل توجهی داشته باشد.  ضمن اینکه مبارزه با تروریسم بعنوان یک خطر فراگیر  نیازمند اتحاد و هماهنگی  همگانی است و ایران نقش فعال و موثری در مبارزه با تروریسم و تروریست ها دارد.

نخست وزیر ایتالیا همچنین اراده جدی کشورش را برای توسعه روابط با ایران در تمامی زمینه ها مورد تاکید قرار داد و گفت:ایتالیا مصمم است با بهره گیری از فرصت بوجود آمده ، گامهای جدید و بلندی در تحکیم روابط دوستانه با ایران بردارد و در این راستا احیای جاده ابریشم می تواند سرآغازی در روابط جدید دو کشور باشد.