اگر رسانه‌ها از استقلال مالی، فکری و سیاسی برخوردار باشند اجازه ظهور فساد را نمی‌دهند
اگر رسانه‌ها از استقلال مالی، فکری و سیاسی برخوردار باشند اجازه ظهور فساد را نمی‌دهند
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم رسانه و مطبوعات در رفع مشکلات جامعه، گفت: رسانه‌ها باید در جهت‌دهی افکار عمومی و مطالبه از مسئولان برای رفع مشکلات، پیشرو و پیش‌قدم باشند و خانه مطبوعات استان به عنوان یک تشکل مستقل برخاسته از بطن جامعه خبری، به هدایت و اثربخشی این جریان کمک کند.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در دیدار اعضای جدید هیأت مدیره خانه مطبوعات استان با وی، با بیان اینکه رسانه‌ها نه سخنگوی دولت هستند و نه مخالف دولت، افزود: رسالت اصلی رسانه‌ها، فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی، هم‌صدایی با مردم و تلاش برای رشد و توسعه همه‌جانبه جامعه است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: نقد، ضرورت رفع مشکلات و اصلاح امور است و منتقدان باید به شاخصه‌های نقد سازنده و منصفانه آگاهی کامل داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی، ارتقای سطح آگاهی و پویایی جامعه و افزایش قدرت بازدارندگی جامعه نسبت به جرایم و تخلفات را از دیگر کارکردها و مسئولیت‌های اصلی مطبوعات و رسانه‌ها برشمرد و گفت: قدردان فعالیت تمام رسانه‌ها با هر نگرشی هستیم، ولی بر این باوریم که اگر رسانه‌ها از استقلال مالی، فکری و سیاسی برخوردار باشند اجازه ظهور فساد را نمی‌دهند.

وی با اشاره به سابقه مطبوعات در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: بیشترین تعداد مجوزهای صادر شده در حوزه مطبوعات و رسانه‌های کشور، بعد از استان تهران، متعلق به استان ماست که این موضوع حاکی از بالا بودن شعور فرهنگی این استان است.

پورمحمدی همچنین بر تقویت عملکرد اقناعی رسانه‌ها و مطبوعات برای جلب همراهی هرچه بیشتر مردم در مقابله با بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: رویکرد دستوری، هیچ تاثیری در همراه کردن مردم ندارد و باید با افزایش فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی‌بخشی، مشارکت مردم را در مدیریت و کنترل کرونا جلب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی موزه مطبوعات استان به عنوان اولین موزه مطبوعات کشور در آینده نزدیک، گفت: حمایت از فعالیت موزه‌ها از اولویت‌های مدیریت استان است؛ همچنان‌که در ماه‌های اخیر اجازه بسته شدن موزه‌های کاریکاتور، مشاغل و آثار استاد بهتونی را به‌رغم اقدامات برخی سازمان‌ها ندادیم.

اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی هم در این دیدار دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف حوزه رسانه بیان کردند.

حمایت مدیریت ارشد استان از خانه مطبوعات و رسانه‌های رسمی و مجوزدار، افزایش ارتباط و تعامل مسئولان با مطبوعات، راه‌اندازی شهرک رسانه با هدف تامین فضای مناسب برای فعالیت رسانه‌ها، ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از کاهش اقبال عمومی به استفاده از رسانه‌های چاپی و لزوم بهره‌مندی مدیران و خبرنگاران استان از برنامه‌های حمایتی وزارت ارشاد در دوران کرونا مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.