اکثریت آمریکایی‌ها خواستار تغییرات بیشتر برای تحقق حقوق سیاه‌پوستان
اکثریت آمریکایی‌ها خواستار تغییرات بیشتر برای تحقق حقوق سیاه‌پوستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت شهروندان آمریکایی معتقدند برای دستیابی سیاه‌پوستان به حقوق برابر تغییرات بیشتری مورد نیاز است. به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نظرسنجی مشترک پایگاه خبری «آکسیوس» و موسسه نظرسنجی «ایپسوس» نشان می‌دهد که از هر پنج آمریکایی، تقریباً سه نفر از آن‌ها با این گزاره موافق […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت شهروندان آمریکایی معتقدند برای دستیابی سیاه‌پوستان به حقوق برابر تغییرات بیشتری مورد نیاز است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نظرسنجی مشترک پایگاه خبری «آکسیوس» و موسسه نظرسنجی «ایپسوس» نشان می‌دهد که از هر پنج آمریکایی، تقریباً سه نفر از آن‌ها با این گزاره موافق هستند که «برای دادن حق برابر به سیاه‌پوستان باید ایجاد تغییرات ادامه پیدا کند».

در میان شرکت‌کنندگان در این نظرسجی، ۹۲ درصد از سیاه‌پوستان، ۵۰ درصد از سفیدپوستان و ۶۵ درصد از آمریکایی‌های لاتین‌تبار و ۷۰ درصد از آسیایی‌تبارها با این گزاره موافق بودند.

در میان سفیدپوستان آمریکایی، ۸۷ درصد از دموکرات‌ها و فقط ۱۹ درصد از جمهوری‌خواهان با این گزاره موافق بودند.

همچنین طبق نتایج این نظرسنجی، احتمال اینکه مأمور پلیسی در مواجه با یک سیاه‌پوست، سلاح خود را از غلاف خارج کند سه برابر بیشتر از زمانی است که با یک سفیدپوست مواجه شود.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که فقط ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا که امروز یکمین سالگرد آن برگزار شد، توانسته تأثیر مثبتی بر روی جامعه این کشور داشته باشد.

دولت جدید آمریکا که یکی از چهار شعار اصلی آن در سیاست داخلی، مقابله با نژادپرستی نظام‌مند در این کشور بود، تاکنون هیچ اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نداده است.

تظاهرات علیه نژادپرستی در آمریکا تحت عنوان جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد، از سال گذشته و با قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط نیروهای پلیس آغاز شد.

امروز (دوشنبه) در اولین سالروز قتل فلوید و در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا تظاهراتی برگزار شد که خانواده او و فعالان حقوق مدنی در آن حضور یافتند.

آن‌ها در مقابل دادگاه رسیدگی به پرونده «درک شووین» مامور پلیس سفیدپوستی که زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داد و راه نفسش را بست، حضور یافتند. بسیاری از حاضران در این تجمع تصاویر فلوید و سایر قربانیان پلیس آمریکا را در دست داشتند «جزئیات بیشتر».

پیش‌تر نتایج نظرسنجی خبرگزاری «آسوشیتد پرس» و مرکز تحقیقات امور عمومی «نورک» که روز جمعه منتشر شد، نشان داد حدود ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی معتقدند نژادپرستی معظلی جدی در این کشور است.

انتهای پیام/م