اولین برند جدید خودرو که پس از لغو تحریم ها وارد بازار ایران می شود
اولین برند جدید خودرو که پس از لغو تحریم ها وارد بازار ایران می شود

امروز قرار است خانه «دی اس» (DS ) از سوی نمایندگی رسمی این خودروساز در تهران فعالیت خود را آغاز کند. قلم پرس به نقل از صدای اقتصاد؛ ۸ روز پس از لغو تحریم ها که رئیس جمهور سفر خود به اروپا را آغاز کرده است، خودروساز مشهور فرانسوی، خانه نمایش برند لوکس خود را در […]

امروز قرار است خانه «دی اس» (DS ) از سوی نمایندگی رسمی این خودروساز در تهران فعالیت خود را آغاز کند.

قلم پرس به نقل از صدای اقتصاد؛ ۸ روز پس از لغو تحریم ها که رئیس جمهور سفر خود به اروپا را آغاز کرده است، خودروساز مشهور فرانسوی، خانه نمایش برند لوکس خود را در تهران افتتاح می کند. امروز قرار است خانه «دی اس» (DS ) از سوی نمایندگی رسمی این خودروساز در تهران فعالیت خود را آغاز کند.

گروه آرین امروز با حضور مدیرعامل ds automobile مراسم افتتاح نمایشگاه مرکزی خودروی دی اس را برگزار می کند تا رسما فروش ۵ مدل از این خودرو در ایران آغاز شود. دی‌اس برندی برای تولید خودروی لوکس در گروه خودروسازی PSA فرانسه که در ایران با نام «پژوه سیتروئن» شناخته می شود. برخی اخبار حاکی از آن است که در جریان سفر رئیس جمهور به فرانسه، قرارداد همکاری ایران خودرو با پژو برای تولید خودروهای جدید در ایران نهایی می شود. خودروهای تولید دی‌اس اما وارداتی است و آرین‌موتور نمایندگی آن را در ایران بر عهده گرفته است.

با راه اندازی نمایشگاه دائمی، DS اولین برند جدید خودرو خواهد بود که پس از لغو تحریم های اقتصادی وارد بازار ایران می شود.

خودرویی که هدف گیری آن البته بازار لوکس و نیمه لوکس ایران است و به گفته مسئولان این شرکت بین ۲۰۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان نسبت به مدل های مختلف قیمت گذاری خواهد شد.

این شرکت خودروساز قرار است در اولین حضور خود با ۵ مدل DS3, DS4, DS5, DS5LS, DS6 وارد بازار ایران شود. مدیران این شرکت خودروسازی امیدوارند که ایران بتواند بازار فروش مناسبی برای آن ها باشد؛ آرنو ریبو مدیر بازاریابی و فروش دی اس فرانسه می گوید از زمان راه اندازی این برند ( حدود دو سال پیش) ، ۵۸۰ هزار دستگاه انواع خودرو DS تاکنون به فروش رفته است که با ورود به بازار کشورهای جدید این رقم در حال افزایش است. او می گوید:« در سال گذشته میلادی (۲۰۱۴) ۱۱۸ هزار دستگاه انواع خودروی دی اس در کشورهای مختلف به فروش رسیده و چین مهم ترین بازار فروش این خودرو بوده است.» به گفته او هم اکنون خودروی دی اس ۲۹ درصد بازار خودروهای لوکس فرانسه و ۱۲ درصد این بازار در قاره سبز را در اختیار دارد.

آرنو ریبو همچنین در جمع خبرنگاران ایرانی که برای بازدید از این شرکت و محصولات آن ها به فرانسه سفر کرده بودند درباره حضور این شرکت و محصولات دی اس در ایران گفت:« فعلا برنامه ‌ای برای راه‌ اندازی خط تولید در ایران نداریم ما هم اکنون تنها به دنبال صادرات محصولات خود به ایران هستیم و در سال اول قرار است با هزار دستگاه انواع مدل دی‌ اس وارد کشور شما شویم.»

درهمین ارتباط داریوش بی‌ ریا مدیر عامل گروه آرین موتور نمایندگی دی اس در ایران نیز اعلام کرده است که هدفگذاری آن ها به دست آوردن « سهم ۲۰ درصدی » از بازار خودروهای لوکس در ایران است؛ به گفته او سالانه ۵۰ هزار دستگاه خودرو وارد ایران می شود که ۱۰ درصد آن ( ۵ هزار دستگاه) لوکس است.