اهتمام جدی دستگاه‌های آذربایجان‌شرقی برای ارتقای ضریب امنیت شبکه‌های سایبری
اهتمام جدی دستگاه‌های آذربایجان‌شرقی برای ارتقای ضریب امنیت شبکه‌های سایبری

[ad_1] معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از فضای مجازی برای تهدید و اخلال در امنیت سایبری کشور، بر لزوم برنامه­‌ریزی دستگاه‌های اجرایی استان در جهت آموزش و آگاه‌سازی مدیران و کارشناسان به‌ویژه کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در […]

[ad_1]


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از فضای مجازی برای تهدید و اخلال در امنیت سایبری کشور، بر لزوم برنامه­‌ریزی دستگاه‌های اجرایی استان در جهت آموزش و آگاه‌سازی مدیران و کارشناسان به‌ویژه کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان با تاکید بر اهمیت و نقش فناوری اطلاعات در عملکرد سازمان‌ها از مدیران دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان  خواست برای بالا بردن ضریب امنیت شبکه خود اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

وی افزود: میزان پایش و رصد تهدیدهای سایبری در سطح استان را باید افزایش دهیم، چرا که همه دستگاه‌ها می‌توانند هدف حمله سایبری قرار گیرند و این مخاطرات باید جدی گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یادآور شد: هدف از ایجاد قرارگاه پدافند سایبری و شورای فضای مجازی، رصد و پایش تهدیدهای مربوط به این حوزه است و دستگاه‌ها باید به صورت جدی در این زمینه پاسخگو بوده و ضمن پیش‌بینی حملات احتمالی، زیرساخت‌های سایبری دستگاه خود را ارتقا داده و از آسیب‌های احتمالی بکاهند.

محمدی با بیان این که امروزه پیشرفت و توسعه کشورها در تمام عرصه­ ها بدون امنیت میسر نیست، گفت: امنیت در دنیای امروز، ارتباط تنگاتنگی با حوزه سایبری دارد و امنیت در هیچ حوزه‌ای مهم‌تر و خطیرتر از این حوزه نیست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به اهمیت حوزه سایبری در عرصه‌های مختلف پرداخته و  وظایف قرارگاه پدافند سایبری را تشریح کرد.

محمد بیگ با اشاره به اهمیت صیانت از فضای سایبری کشور در مقابل انواع تهدیدها، اظهار داشت: در این راستا و با هدف تمرکز بر دفاع از زیرساخت‌های مهم استان در مقابل انواع تهدیدهای سایبری، قرارگاه پدافند سایبری تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این قرارگاه به‌عنوان متولی پدافند سایبری استان، رسالت مصون‌سازی و پایدارسازی سرمایه‌های سایبری از طریق پایش و تشخیص تهدیدها و آسیب‌ها، اعلام هشدارهای لازم، تدوین شیوه‌نامه‌های پدافندی، آموزش و نهادینه‌سازی پدافند سایبری و دفاع حقوقی در برابر تهدیدها و حملات سایبری را برعهده دارد.

بیگ همچنین راهبری، هدایت، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی راهبردمحور پدافند سایبری در دستگاه‌های اجرایی را از مهم‌ترین وظایف قرارگاه پدافند سایبری استان برشمرد و گفت: با تاکید استاندار، قرارگاه پدافند سایبری در استان فعال و دبیرخانه آن تشکیل شده است.

در این جلسه، احکام جانشین و دبیر قرارگاه پدافند سایبری استان که از سوی استاندار آذربایجان شرقی صادر شده است، به ترتیب به مقصود دشتی و محمد بیگ اعطا شد.

انتهای پیام/


[ad_2]