انگار خدا هم می‌خواست ما ۱۴ گل بزنیم/ ورود بانوان به ورزشگاه تحت فشار فیفا نبود
انگار خدا هم می‌خواست ما ۱۴ گل بزنیم/ ورود بانوان به ورزشگاه تحت فشار فیفا نبود
سخنگوی دولت می‌گوید زیرساخت‌های ورزشگاه‌ها برای ورود بانوان آماده است و باید زیرساخت ذهنی و فرهنگی آماده شود.

به گزاش قلم پرس، علی ربیعی پیش از آغاز بازی درباره حضور بانوان در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: خوشحالیم این اتفاق رخ داد. تحول اجتماعی معمولا با تقدم و تاخر روبه‌رو می‌شود و باید سعی کنیم فرهنگ بالایی داشته باشیم تا تجربه یک گام به پیش و سه گام به عقب پیش نیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت فراهم می‌شود تا در بازی‌های لیگ برتر هم بانوان به ورزشگاه بیاییند، گفت: زیرساخت آماده است و زیرساخت فرهنگی و ذهنی باید آماده بشود. الان زیرساخت فیزیکی کاملا آماده است.

همچنین ربیعی بعد از پیروزی ۱۴ بر صفر ایران برابر کامبوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیلی متین،‌ آرام، شاد و پر گل بازی برگزار شد. اینجا استادیوم آزادی است و این خیلی خوب بود. گامی که امروز دختران و پسران ما برداشتند، خوب بود. متدینین و برخی افراد جامعه حق داشتند که نگران بشوند. نگران نوع روابط. ولی امروز همه نشان دادند که اینجا از برخی صحنه‌های جامعه متانت بیشتری داشت.

وی ادامه داد: با این وضعیت دست و بال آقای تاج و سلطانی‌فر هم بازتر می‌شود. همین‌جا از فدراسیون فوتبال و به خصوص از آقای سلطانی‌فر که می‌دانم ۳ شب است که روز و شب نداشته‌ و همچنین نیروی انتظامی تشکر می‌کنم. این مسابقه برای تداوم کار تضمین کننده است. ان‌شاءالله زنان در بازی‌های بیشتری حضور داشته باشند.

او ادامه داد: برای هر تحول اجتماعی همه باید دست به دست هم بدهند. اجازه بدهید از همه و به خصوص از نیروی انتظامی تشکر کنیم.

ربیعی گفت: نمی‌دانم این اتفاق طبیعی بود یا نه اما انگار خدا هم می‌خواست ما ۱۴ گل بزنیم و این شادی را تکمیل کنیم.

وی در پاسخ به اینکه گفته شده ایران تحت فشار فیفا به بانوان اجازه حضور در آزادی را داده است، گفت: ما زیر قطعنامه‌های سنگین سازمان ملل بودیم و نشان دادیم در داخل تسلیم نمی‌شویم. گروه ب در آمریکا نتوانست به ما فشار بیاورد. نمی‌دانم چرا عداه‌ای هویت‌شان را از دست داده‌اند و دوست دارند اثبات کنند زیر فشار خارجی تصمیم گرفته‌ایم. بعنوان عضو دولت می‌گویم قبل از اطلاعیه‌های فیفا این تصمیم گرفته شده بود.