انهدام باند قاچاق مواد مخدر / توقیف سه محموله مواد مخدر قبل از ترانزیت به اروپا توسط ماموران گمرک
انهدام باند قاچاق مواد مخدر / توقیف سه محموله مواد مخدر قبل از ترانزیت به اروپا توسط ماموران گمرک

ماموران گمرک سه محموله مواد مخدر از نوع تریاک را قبل از ترانزیت به اروپا توقیف کردند . به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی گمرک، ماموران گمرک طی سه عملیات موفق به کشف بیش از ۵۱ کیلو گرم تریاک شدند . تیم سگهای مواد یاب گمرک جمهوری اسلامی ایران اخباری مبنی بر […]

ماموران گمرک سه محموله مواد مخدر از نوع تریاک را قبل از ترانزیت به اروپا توقیف کردند .
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی گمرک، ماموران گمرک طی سه عملیات موفق به کشف بیش از ۵۱ کیلو گرم تریاک شدند . تیم سگهای مواد یاب گمرک جمهوری اسلامی ایران اخباری مبنی بر جاسازی مواد مخدر در چندین محموله صادراتی دریافت و برای شناسائی و کشف این محموله ها اعزام شدند. در محموله اول ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم شیره تریاک به طرز بسیار ماهرانه ای لفاف پیچ شده و با پوشش ادویه و کاربن در داخل لوله و قوطی های پروفیل و کف یک دستگاه دیزی ساز صادراتی جاسازی شده بود که توسط ماموران گمرک کشف و ضبط شد .

در محموله دوم ۳۲ کیلوگرم تریاک در داخل چهار دستگاه تنور نانوایی که در حال خروج از مرز بازرگان بود شناسایی و کشف گردید. بدنبال این کشفیات جاسازی ۱۰ کیلوگرم تریاک به روش مشابه در داخل لوله و پروفیل یک دستگاه پخت نان شناسائی و توقیف گردید. مقصد این سه محموله کشورهای اتریش، آلمان و انگلستان بوده است .کلیه مواد مخدر کشف شده در این سه عملیات همراه با مستندات و کالاها پس از تنظیم صورتجلسه در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا قرار گرفته است.
حسب اعلام مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران ، موفقیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق انواع مواد مخدر سنتی ، صنعتی و پیش ساز نتیجه هوشیاری ماموران گمرک و احساس مسئولیت هموطنانی است که به هر نحو در حوزه واردات ، صادرات و ترانزیت مشغول بوده و دغدغه سوء استفاده قاچاقچیان از جاسازی محموله های پستی ، مسافری و تجاری را داشته اند.

لازم به ذکر است که برخی از رانندگان محموله های تجاری صادراتی ، وارداتی و ترانزیتی با وجود اینکه از جاسازی انواع مواد مخدر در داخل محموله ها بی اطلاع بوده اند، در خارج از مرزها به اتهام جاسازی مواد مخدر شناسائی و به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند . گمرک جمهوری اسلامی ایران از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحو با حوزه صادرات، واردات و ترانزیت سر و کار دارند دعوت بعمل می آورد که در صورت مواجهه به موارد مشکوک مراتب را به مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته و یا مدیران کل گمرکات اجرائی اطلاع دهند تا اقدامات قانونی بعدی صورت پذیرد.
بنابراین گزارش ؛ کشف و شناسایی انواع مواد مخدر با هوشیاری و کنترل دقیق ماموران گمرک طی سالهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته و گمرک جمهوری اسلامی ایران در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق در دنیا کسب کند.