انقلاب اسلامی با مدل مردم سالاری دینی توانست ایران را به قدرت برتر تبدیل کند/ بدون ایران نمی توان تصمیمی در منطقه گرفت
انقلاب اسلامی با مدل مردم سالاری دینی توانست ایران را به قدرت برتر تبدیل کند/ بدون ایران نمی توان تصمیمی در منطقه گرفت

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ایران تنها کشوری دارای فناوری فضایی بومی است که تاکنون توانسته چندین ماهواره با ماهواره‌بر در مدار قرار دهد. به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره)  با قدردانی از حضور مردم آذربایجان‌شرقی در یوم‌الله ۲۲ […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ایران تنها کشوری دارای فناوری فضایی بومی است که تاکنون توانسته چندین ماهواره با ماهواره‌بر در مدار قرار دهد.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره)  با قدردانی از حضور مردم آذربایجان‌شرقی در یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار کرد: ۲۲ بهمن روزی بود که مردم بیعت دوباره با آرمان‌های امام راحل بستند که این بیعت هیچگاه شکسته نمی‌شود.

وی با محکوم کردن حملات تروریستی زاهدان، تصریح کرد: در اقدام اخیر معاندین به اتوبوس سپاه پاسداران، باید خدمت خانواده سپاه و کل مردم ایران تسلیت گفت و این حرکات را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرارسیدن چله انقلاب، بیان کرد: انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای بزرگی است که باید همه نسل‌ها حافظ این دستاوردها باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاورد انقلاب تشکیل حکومتی بر مبنای مردمی و اسلامی است که متکی به آرای مردمی است.

پورمحمدی ادامه داد: اصل ششم قانون جمهوری اسلامی به صراحت گفته است که همه مسائل در جمهوری اسلامی توسط انتخابات انجام می‌گیرد از این‌رو باید با افتخار گفت که در طول این چهل سال هر سال یک انتخاب به صورت آزاد برگزار شده است.

وی ابراز کرد: در رژیم دست نشانده طاغوت، تمام ارکان سیاسی، اجتماعی جامعه به دست مستشاران انجام می‌گرفت ولی به برکت انقلاب اسلامی و ” شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی ایران” به این استقلال و خودکفایی رسیدیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: با سرنگونی رژیم طاغوت و سر کار آمدن جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۴۰ هزار مستشار خارجی از کشور خارج شد.

وی تصریح کرد: تاسیس جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا در مقابل دو نظام اداری کشور از جمله سوسیالیست و امپریالیست یک مدل جدید به عنوان مردم سالاری دینی تشکیل شود.

پورمحمدی ادامه داد: از دیگر دستاورد انقلاب این است که مردم دنیا متوجه شدند که با روحیه مقاومت و استقلال در مقابل استکبار می‌توان ایستاد که این به برکت انقلاب اسلامی بود.

انقلاب اسلامی با مدل مردم سالاری دینی توانست ایران را به قدرت برتر تبدیل کند/ بدون ایران نمی توان تصمیمی در منطقه گرفت

وی اذعان داشت: انقلاب اسلامی با مدل مردم سالاری دینی توانست ایران را به قدرت برتر تبدیل کند و الان همه اذعان دارند که بدون ایران نمی‌توانند در منطقه تصمیمی بگیرند.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: به برکت انقلاب جهاد سازندگی، بنیاد مسکن، کمیته امداد ایجاد شد که هدف همه آنها محرومیت‌زدایی است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی مردم ایران به برکت انقلاب دچار تحول شده است، تصریح کرد: بیشتر اقلام مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود به طوریکه در بخش گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و همچنین در بخش بهداشت و درمان و امید به زندگی با رشد چشمگیری مواجه شده‌ایم.

پورمحمدی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران شاخص توسعه انسانی با رشد ۶۷ درصد روبه‌رو شده است که دو برابر نرخ رشد جهانی است.

وی با بیان اینکه قبلا در روستاهای ما برق، آب، برق، گاز نبود، تصریح کرد: در حال حاضر روستاها از ما اینترنت پرسرعت می‌خواهند و اکثر روستاها از نعمت گاز، برق و آب بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی ۱۶ میلیون خانوار ایرانی از نعمت گاز

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۳۴ تریلیون مترمکعب گاز در ایران، توضیح داد: ایران از نظر منبع گازی اولین کشور جهان است که باعث شده تا بیش از ۱۶ میلیون خانوار ایرانی از نعمت گاز بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران خطوط ریلی بیش از ۱۰۰ برابر شده است، تصریح کرد: البته در استان با وجود افزایش ارتباطات متاسفانه سوانح نیز روبه افزایش است که به همین منظور باید فرهنگ رانندگی توسعه یابد.

۹۶ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل ایران اسلامی تولید می‌شود

پورمحمدی با بیان اینکه الحمدالله بیش از ۹۶ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل ایران اسلامی تولید می‌شود و حتی برخی از آنها نیز صادر می‌شود، افزود: ایران اسلامی در صنعت خودرو، آلومینیوم، کشتی‌سازی، ساخت اسکله، پالایشگاه، سیلو، بزرگراه و غیره با پیشرفت روزافزون روبرو شده است که از جمله دستاوردهای انقلاب می‌باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی با شعار خودکفایی و استقلال که متکی به توان مردمی است گام‌های بزرگی برداشته است، افزود: توجه به علم، نخبگان و حمایت از استعدادهای برتر جزو اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد.

تحصیل ۴٫۵ میلیون دانشجو در ۲۴۰۰ دانشگاه ایران

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ۲۴۰۰ دانشگاه ایران درس می‌خوانند در حالیکه این رقم در رژیم طاغوت ۱۷۰ هزار نفر بود.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه اگر در کل دنیا ۱۰ کشور در مورد سلول‌های بنیادی مطرح باشد، ایران نیز جزو آن کشورها است، افزود: ایران جزو کشورهای برتر در زمینه نانو، فضایی و غیره است.

سرعت پیشرفت علمی ایران ۱۱ برابر رشد علمی جهان است

وی متذکر شد: سرعت پیشرفت علمی ایران ۱۱ برابر رشد علمی جهان است به طوریکه جمعیت ایران دو برابر شده ولی رشد علمی آن ۱۱ برابر شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم در ایران از نعمت سواد بهره‌مند هستند.

تبدیل ایران قطب پزشکی غرب آسیا

وی ابراز کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی با پیشرفت خود تبدیل به قطب پزشکی غرب آسیا شده است به طوریکه ترمیم ضایعات نخاعی، تولید داروهای راهبردی فوق‌العاده چشمگیر بوده و ایران به همین منظور در ردیف برترهای مطرح دنیا قرار دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه ایران در بحث پیشرفت‌های هسته‌ای جزو باشگاه هسته‌ای جهان است، تصریح کرد:  ایران اسلامی به برکت خود متخصصان به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست یافته  و از نظر فناوری جزو کشورهای برتر می‌باشد.

ایران تنها کشوری دارای فناوری فضایی بومی است

وی ابراز کرد: ایران تنها کشوری دارای فناوری فضایی بومی است که تاکنون توانسته چندین ماهواره با ماهواره‌بر در مدار قرار دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی به دستاوردهای نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی از نظر قدرت دفاعی در سطح بازدارندگی کامل قرار گرفته است و قدرت نظامی به قدری پیشرفت کرده که هیچ‌کسی جرات تعرض به ایران را نمی‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: ساخت کلاس‌های موشک کوتاه برد، میان برد، بلند برد و بالستیک، کشتی نظامی، ناوچه، انواع هواپیمای نظامی با سرنشین و و بدون سرنشین، نبرد سایبری و غیره از جمله دستاورهای دفاعی کشور است.

قدرت دفاعی ایران معادله قدرت را به نفع ایران تغییر داده است

پورمحمدی اذعان داشت: قدرت دفاعی نه تنها از عوامل مهم در تامین کشور می‌باشد بلکه دستاوردهای معادله قدرت را به نفع ایران تغییر داده است.

وی تصریح کرد: ایران بعد از گذشت ۴۰ سال با تغییرات چند جانبه مواجه بوده است چراکه همه تغییرات را در شرایط تحریمی به دست آورده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان داشت: همه دولت‌های بعد انقلاب  برای بی‌اثر سازی تحریم تلاش کرده‌اند و همزمان با تلاش مقابله با تحریم،  توانسته‌اند  تحت راهبردهای اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: ان شاالله در روز ۲۹ بهمن ماه دیدار حماسی همانند ۲۲ بهمن ماه با رهبر معظم انقلاب خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس