انصراف ۵۵ نفر از نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
انصراف ۵۵ نفر از نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از انصراف ۵۵ نفر از نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سعید شبستری از انصراف ۵۵ نفر از نامزدی  پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد و اظهار داشت: از […]

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از انصراف ۵۵ نفر از نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سعید شبستری از انصراف ۵۵ نفر از نامزدی  پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ٢۶ نفر در حوزه‌‌های انتخابیه شهری و  ٢٩ نفر  در حوزه‌‌های انتخابیه روستایی است.

وی افزود: ۶ نفر نیز در حوزه شهر تبریز انصراف داده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی پیش از این از ثبت نام ۱۳ هزار و ۹۳۶ نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۲۵ نفر مرد و ۴۱۱ نفر نیز زن هستند.

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان برای عضویت در شوراهای شهر استان ۲ هزار و ۴۸۲ نفر، تعداد داوطلبان شوراهای روستا ۱۱ هزار و ۵۰۸ نفر، داوطلبان مرد شورای شهر ۲ هزار و ۱۶۱  نفر، داوطلبان زن عضویت در شورای شهر ۲۶۷ نفر، داوطلبان مرد عضویت در شورای روستایی ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر و داوطلبان زن عضویت در شورای روستا ۱۴۴ نفر است.

شبستری خیابانی اذعان داشت: در دوره قبل انتخابات شوراهای استان تعداد ۱۲ هزار و ۶۸۷ نفر ثبت نام کرده بودند که این رقم در این دوره به به ۱۳ هزار و ۹۳۶ نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حوزه های شهری و روستایی تعداد بانوان داوطلب در دوره قبل ۲۴۷ نفر بودند که در این دوره به ۹۰ درصد افزایش یه ۴۱۱ نفر رسیده است؛ در حوزه شهری داوطلبان زن دوره قبل ۱۴۴ نفر و در این دوره  به ۲۶۷ نفر افزایش یافته است؛ در حوزه روستا تعداد داوطلبان زن ۱۰۳ نفر بوده است که در این دوره به ۱۴۴ نفر افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: از نظر تعداد داوطلبان برای کرسی های موجود در استان، در شهر ۷٫۳۵ برابر و در روستا ۱٫۷۹ برابر کرسی های موجود ثبت نامی اتفاق افتاده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی توضیح داد: در تبریز بالاترین ثبت نام کننده با ۶۷۲ نفر برای ۱۳ کرسی و ۵۱٫۶۱ برابر کرسی های موجود کاندیدا ثبت نام کرده اند؛ در مرند ۱۳۱ نفر ثبت نام کننده برای ۷ کرسی و ۱۸٫۷۱ برابر کرسی‌های موجود، در اهر ۱۱۴ نفر برای ۷ کرسی حدود ۱۶٫۰۴ برابر کرسی های موجود، در مراغه ۱۰۶ نفر برای ۷ کرسی و ۱۵٫۴ برابر کرسی های موجود، در سهند ۸۶ نفر برای ۷ کرسی و ۱۲٫۲۹ برابر کرسی های موجود، در هادی شهر ۵۷ نفر برای ۵ کرسی و ۱۱٫۴ برابر کرسی های موجود ثبت نام کرده‌اند.