انجام  ۶۷مورد عملیات امدادی و انتقال  ۴۹ تن مصدوم به مراکز درمانی توسط نجاتگران هلال احمر
انجام  ۶۷مورد عملیات امدادی و انتقال  ۴۹ تن مصدوم به مراکز درمانی توسط نجاتگران هلال احمر

مدیر عامل هلال احمرآذربایجان‌شرقی از انجام  ۶۷مورد عملیات امدادی  توسط نجاتگران و انتقال  ۴۹ تن مصدوم به مراکز درمانی و توزیع  ۱۹۵هزار فقره محصول فرهنگی امدادی توسط جوانان خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، سعیدکنعانی اظهار داشت:در طول اجرای طرح نوروزی ۹۶ از ۲۵ اسفند […]

مدیر عامل هلال احمرآذربایجان‌شرقی از انجام  ۶۷مورد عملیات امدادی  توسط نجاتگران و انتقال  ۴۹ تن مصدوم به مراکز درمانی و توزیع  ۱۹۵هزار فقره محصول فرهنگی امدادی توسط جوانان خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، سعیدکنعانی اظهار داشت:در طول اجرای طرح نوروزی ۹۶ از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۱۱ فروردین سال‌جاری، نجاتگران مستقر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای جمعیت  هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی با انجام ۶۷ عملیات امدادی ۴۹ تن مصدوم را به‌مراکز درمانی منتقل کرده و جوانان هلال احمر در پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، بیش از ۱۹۵ هزار  فقره محصول فرهنگی امدادی در میان مسافران توزیع کرده‌اند.

مداوای سرپایی مصدومان حوادث

وی ادامه داد: در طرح نوروزی امسال نزدیک به ۶۰۰ تن  عوامل امدادی اعم از نجاتگر و پرسنل در ۳۵ پایگاه امداد جاده‌ای و پست امدادی  به‌صورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی استان در خدمت هموطنان بوده و از بدو اجرای طرح نوروزی  علاوه بر انتقال ۴۹ تن به‌مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، ۲۰ تن از زخمی‌های حوادث را به‌صورت سرپایی مداوا کرد‌ه‌اند.

عملیات‌های رهاسازی فوتی‌ها و مجروحان و مصدومان حوادث

کنعانی اظهار داشت:  یکی از  اقدامات منحصر بفرد نجاتگران جمعیت هلال احمر در حوادث کوهستان و روستایی و به ویژه حوادث جاده‌ای، رهاسازی مصدومان‌گیر کرده در لای آهن پاره‌ها  و یا فوتی‌های سر صحنه است که در این مدت نیز نیروهای هلال احمر با استفاده  از ست نجات خودروهای نجات  با انجام  ۷ مورد  عملیات، اقدام به رهاسازی دهها زخمی و فوتی‌های سر صحنه حوادث  کرده‌اند.

میانگین زمان حضور در حوادث کمتر از ۹ دقیقه

وی با تاکید بر تماس هم استانی‌ها و هموطنان با شماره ۱۱۲ تلفن ارتباطی هلال احمر  در زمان مشاهده حوادث  جاده‌ای ، افزود: میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از زمان اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه کمتر از ۹ دقیقه است.

 توزیع ۱۹۵ هزار نسخه محصولات فرهنگی

کنعانی در ادامه به تشریح  عملکرد پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی معاونت جوانان  پرداخت و گفت:  امسال در ۴۰ نقطه استان  معاونت جوانان با بهره‌گیری از ۲۵۰ تن از جوانان عضو  اقدام به برپایی پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی  نموده  که در ۱۵ روزگذشته از اجرای هفدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی  بیش از  ۱۱۰ هزار نفر به پست‌های نوروزی مراجعه کرده و بالغ بر ۱۹۵ هزار فقره انواع محصولات فرهنگی از قبیل نقشه و بروشور و سی دی دریافت کرده‌اند.

مراجعه  بیش از ۳هزار ۲۰۰ نفربه خیمه‌های نماز

مدیر عامل استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با توجه به برپایی ۱۵ فقره خیمه نماز جهت سهولت دسترسی مسافران به خواندن نماز اول وقت ،بیش از ۳ هزار ۲۰۰ نفر هم نمازهای خود را در چادرهای نماز هلال احمر اقامه کرده‌اند  و در پار‌ه‌ای از خیمه‌های نماز با مشارکت دفتر نمایندگی ولی فقیه، با اعزام روحانی نماز جماعت برپا شده و به سٰؤوالات شرعی مراجعان پاسخ داده شده است.

وی  اجرای طرح های ابتکاری  سرعت ۶۰ ، قران بخوان و جایزه بگیر، ترک سیگار  و اهدای گل و شیرینی  و … را از دیگر اقدامات جوانان  در پست‌های نوروزی  دانست و گفت: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر از مسافران و هموطنان با امضای میثاق‌نامه به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای پیوسته‌اند.

کنعانی  ابراز کرد: در ۲۵ نقطه از  پستهای یاد شده ایستگاه سلامت جهت انجام تست فشارخون دایر بوده که  تا پایان ۱۱ فروردین

بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات ایستگاه‌های سلامت بهره‌مند شده‌اند.

وی به  اجرای طرح سحاب راهنمایی مسافران با دوچرخه در مسیرهای کوتاه و فضاهای دوستدار کودک و نوجوان  اشاره کرد و افزود: جوانان هلال احمر با ایجاد فضاهای مفرح و شاد برای کودکان و نوجوانان نسبت به فرهنگ سازی  رعایت نکات ایمنی در سفر با کشیدن نقاشی  اقدام می‌کنند که در این راستا نزدیک به ۴ هزار کودک و نوجوان  از امکانات فضاهای دوستدار کودک و نوجوان بهره‌مند شده‌اند .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به فرارسیدن روز ۱۳فروردین و حضور هموطنان در دامن طبیعت از هموطنان خواست ضمن حفظ پاکیزگی محیط زیست و جلوگیری از صدمه زدن به طبیعت و پرهیز از استقرار در مسیل رودخانه‌ها، در جاده‌ها با  سرعت مطمئنه رانندگی کرده و برای جلوگیری از هرگونه حوادث تلخ، نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.