باغ گلستان به اصالت تاریخی خود باز می‌گردد
باغ گلستان به اصالت تاریخی خود باز می‌گردد
شهردار تبریز با بیان اینکه باغ گلستان، علی‌رغم قدمت و زیبایی خاص، حدود ۱۰ سال است که وضعیت ناخوشایندی تجربه می‌کند، از استقرار کامل دستفروشان در بازارچه گجیل خبر داد.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین‌باهر در حاشیه این بازدید، با یادآور شدن وضعیت باغ گلستان، گفت: باغ گلستان، علی‌رغم قدمت و زیبایی خاص، حدود ۱۰ سال است که وضعیت ناخوشایندی تجربه می‌کند و به همین دلیل، ظرفیت تفریحی پارک، تا حدودی تضعیف شده ‌است.

وی با اشاره به اینکه انتقاد شهروندان از وضعیت این پارک، کاملاً بجا و حق است، اضافه کرد:  بخشی از وضعیت نابسامان این باغ، به حضور پراکنده دستفروشان باز می‌گشت که شهرداری تبریز برای حل این موضوع، تدبیر اساسی در نظر گرفت.

شهین‌باهر با بیان اینکه شهرداری منطقه۴ تبریز به همین منظور، بالغ بر ۹ میلیارد تومان به تملک، آزادسازی و سامان‌دهی ضلع غربی گجیل اختصاص داده ‌است، افزود: با اجرای این طرح، علاوه بر سامان‌دهی بافت ناکارآمد گجیل، دستفروشان باغ گلستان مطابق ضوابط و مقررات، در ضلع غربی این بازارچه مستقر شدند.

شهردار تبریز، با قدردانی از همکاری فرمانداری شهرستان تبریز و شورای تامین استان در اجرای این طرح، اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح، باغ گلستان، به اصالت تاریخی و فضای مطلوب تفریحی و فرهنگی خود باز گردد.