انتقاد از نحوه برگزاری مجالس ختم
انتقاد از نحوه برگزاری مجالس ختم

فرماندار بناب با انتقاد از وضعیت مجالس ترحیم در سطح شهرستان گفت: شیوه اداره مجالس ترحیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و جا دارد تبلیغات اسلامی نسبت به تشکیل جلسه با روحانیون و قاریان قرآن مجالس ترحیم نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام کنند. وضعیت مجالس ترحیم شهرستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست!/ […]



فرماندار بناب با انتقاد از وضعیت مجالس ترحیم در سطح شهرستان گفت: شیوه اداره مجالس ترحیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و جا دارد تبلیغات اسلامی نسبت به تشکیل جلسه با روحانیون و قاریان قرآن مجالس ترحیم نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام کنند.

وضعیت مجالس ترحیم شهرستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست!/ ضرورت نظارت بر نرخ مساجد و هزینه های مجالس ترحیم

به گزارش قلم پرس،از بناب، رضا لعلی امشب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و ایجاد امیدآفرینی در جامعه اظهار کرد: به همت فرمانداری شهرستان اخیراً جمعی از قشرهای مختلف مردم شهرستان در یک برنامه یک روزه ضمن حضور در کنار پروژه های مختلف عمرانی از نزدیک با خدمات ارائه شده از سوی دولت و نظام آشنا شدند.

وی افزود: انتظار داریم ائمه محترم جماعات و عزیزانی که تریبون در اختیار دارند، نسبت به اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اقدام کنند و مردم را از خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ارائه می کند، آگاه کنند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب همچنین با انتقاد از وضعیت مجالس ترحیم در سطح شهرستان اذعان کرد: شیوه اداره مجالس ترحیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و جا دارد تبلیغات اسلامی نسبت به تشکیل جلسه با روحانیون و قاریان قرآن مجالس ترحیم نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام کنند.

لعلی خاطرنشان کرد: متأسفانه متولی خاصی برای مجالس ترحیم نداریم؛ مجالس ترحیم قبلاً برای عبرت و غالباً با قرآن و روضه برای فرد فوت شده همراه بود اما در حال حاضر فرد فوت شده رها شده و مجالس ترحیم صرفاً رسم و رسوم دیگری پیدا کرده و با قطع قرائت قرآن نسبت به اعلام اسامی حاضرین در مجلس اقدام می شود.

وی همچنین با اشاره به دریافت هزینه های متفاوت و سنگین در کفن و دفن اموات و قاریان قرآن بویژه خواهران تصریح کرد: هزینه های دریافتی در برخی مساحد برای مجالس ترحیم از هزینه های تالار پذیرایی بالاتر رفته و خیلی از خانواده ها توانایی تأمین و پرداخت هزینه های مساجد در برگزاری مجالس ترحیم را ندارند که اداره اوقاف باید هرچه سریع تر به موضوع ورود کرده و اجازه ندهند هیأت امنای برخی مساجد به دلخواه خود از مردم هزینه های اضافی دریافت کنند.

فرماندار بناب در ادامه بیان کرد: قاریان و بویژه قاریان خانم در آیین‌های ترحیم اموات دستمزدهای زیادی مطالبه می کنند که مورد اعتراض مردم واقع شده است.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان یکی از جلسات مهم و تأثیرگذار شهرستان است و مسئولان وظیفه دارند طبق قانون رأساً در این جلسات شرکت کنند و صرفاً به اعزام نماینده به این جلسات بسنده نکنند!

پایان پیام/