انتخابات، عرصه سنجش اعتماد عمومی به نظام اداری و حاکمیت است
انتخابات، عرصه سنجش اعتماد عمومی به نظام اداری و حاکمیت است
مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر بی‌طرفی دست‌اندرکاران و مدیران دستگاه‌های دولتی در انتخابات، گفت: انتخابات، عرصه سنجش اعتماد عمومی به نظام اداری و حاکمیت است و همه باید تلاش کنیم تا انتخابات امسال باشکوه برگزار شود.

مرتضی محمدزاده در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان، با بیان اینکه مدیران اجرایی حق جانب‌داری از افراد و جریان‌های سیاسی در انتخابات را ندارند، افزود: خوشبختانه تاکنون گزارشی در این خصوص نداشته‌ایم و فرمانداران باید مراقبت کنند تا مسئولان محلی از امکانات دولتی به نفع افراد و جریان‌ها استفاده نکنند.

وی، جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فوق‌العاده بااهمیت دانست و تصریح کرد: دشمنان انقلاب در آستانه انتخابات برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات تلاش می‌کنند که لازم است با هوشمندی در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی در ادامه، تکریم مردم در دستگاه‌های دولتی را کم‌هزینه‌ترین راه جلب رضایت عمومی دانست و گفت: بر اساس منشور حقوق شهروندی که در این دولت تدوین شده، تسهیل و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم باید در اولویت باشد.

محمدزاده با اشاره به تشکیل معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی در فرمانداری‌ها، گفت: تشکیل این معاونت، نشان از توجه ویژه دولت به موضوع برنامه‌ریزی دارد که می‌تواند حرکت توسعه در شهرستان‌ها را پرشتاب‌تر کند.

وی، تسریع و تسهیل در برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، رفع آسیب‌های حوزه تصمیم‌گیری، خارج شدن از روزمرگی در حوزه مدیریت و ایجاد تمرکز و جلوگیری از موازی‌کاری و کار جزیره‌ای در این حوزه را از مزایای تشکیل این معاونت عنوان کرد.

محمدزاده با تأکید بر شناسایی منابع شهرستان، گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی، شناسایی منابع و اولویت بندی در اجرای پروژه های عمرانی امری ضروری است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی همچنین در این جلسه فیروز مبین را به عنوان معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ملکان، رضا قاسمی را به عنوان بخشدار مرکزی و علی اسکندری را به عنوان بخشدار لیلان معرفی و از خدمات عادل شهنازی‌فر بخشدار سابق لیلان قدردانی کرد.