امکان تولید خودروی جدید در استان تا ۱۸ ماه آینده/ تولید خوروی MG360 در استان
امکان تولید خودروی جدید در استان تا ۱۸ ماه آینده/ تولید خوروی MG360 در استان

قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : امکان تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی بومی با برند اروپائی به بازار مصرف تا هشت ماه آینده میسر گردید. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی غلامعلی راستی در جلسه تبادل نظر با شرکای […]

قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : امکان تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی بومی با برند اروپائی به بازار مصرف تا هشت ماه آینده میسر گردید.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی غلامعلی راستی در جلسه تبادل نظر با شرکای داخلی و خارجی تولید خودرو بومی در استان از امکان  اشتغالزائی ۲۰۰۰  نفر با اجرای این طرح خبر داد .

وی افزود : در این توافق مقدمات  تولید خوروی MG360  محصول انگلستان با استاندارد یورو ۵ و با مشارکت شرکت خودرو سازی شانگهای موتور چین و ایران خودروی آذربایجان در استان فراهم گردید .

وی شرط موافقت با این طرح را  بهره گیری از توان تولیدکنندگان داخلی بخصوص قطعه سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان  کرده و افزود   باید ترتیبی اتخاذ شود تا غالب قطعات مورد نیاز این خودرو به شرط  رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تامین شود .

غلامعلی راستی با اشاره به میزان ۵۰درصدی مشارکت طرفین در این طرح  اضافه کرد  بازار بزرگ داخل کشور و منطقه توجیه پذیری تولید خودرو با کیفیت  در استان را دوچندان می نماید  و صادرات خودروی تولیدی بعد از مرحله تولید و تامین بازار داخلی ، مورد تاکید مقامات استان است.

وی به زیرساختهای موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرده و افزود : امکانات و زیرساختهای لازم  نظیر نفت ، گاز ، پتروشیمی ، معادن و بخصوص واحدهای تولیدی و قطعه سازان بنام در منطقه وجود دارد و نهایتا بومی سازی محصول تولیدی بدلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران ، مقروم به صرفه تر خواهد بود.

وی وجود منطقه آزاد ارس و بهره گیری از مزیتهای آن مانند ورود ماشین آلات و انبارنمودن قطعات یدکی مورد نیاز ، همچنین امکان صادرات محصول تولیدی نهائی ، به همراه رفع تحریم ها و گشایش سوئیفت توسط بانکهای ایرانی را نیز از دیگر مزایای استان برای سرمایه گذاری نام برد .

قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : تحقق تولید خودروی یادشده در استان در چند مرحله واقع خواهد شد و با بررسی بازار مراحل جوشکاری و  نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که  این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد .