امنیت کشور مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان دلیر است
امنیت کشور مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان دلیر است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امنیت و ثبات مرزهای کشور به خصوص استان ما مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی مرزبانان دلیر و شجاع است. به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در نشستی با اعضای شورای تامین شهرستان جلفا و فرماندهان مرزبانی استان، گفت: وظیفه دانستم که در پایان سال خدمت مرزبانان غیور استان برسم و از تلاش‌های […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امنیت و ثبات مرزهای کشور به خصوص استان ما مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی مرزبانان دلیر و شجاع است.

به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در نشستی با اعضای شورای تامین شهرستان جلفا و فرماندهان مرزبانی استان، گفت: وظیفه دانستم که در پایان سال خدمت مرزبانان غیور استان برسم و از تلاش‌های شبانه‌روزی آنان در سالی که گذشت قدردانی کنم.

وی با بیان این که بخشی از امنیت کشور ناشی از امنیت مرزهاست، افزود: امنیت کشور و استان از نقطه صفر مرزی آغاز می‌شود، چرا که بسیاری از اقدامات خرابکارانه از جمله قاچاق و اقدامات تروریستی ریشه در مرز دارد.

جبارزاده اظهار کرد: خوشبختانه تلاش‌های خوبی توسط مرزبانان در ایجاد امنیت و ثبات در مرزهای استان و به خصوص شهرستان جلفا ایجاد شده و مرزبانان غیور با جان‌فشانی و دلیرمردی ضمن حفظ و حراست از مرزها، در مقابله با قاچاق نیز نقش‌آفرینی شایسته‌ای داشته‌اند.

وی، از مرزنشینان به عنوان مرزداران اصلی کشور یاد کرد و گفت: باید زمینه توسعه اقتصادی و بهبود معیشتی مرزنشینان را فراهم کنیم و خوشبختانه در این راستا قدم‌های خوبی برداشته شده است.

استاندار آذربایجان شرقی، مرزهای استان را امن‌ترین مرزهای کشور توصیف کرد و دستیابی به این افتخار را مرهون همدلی، تعامل و همراهی تمامی دستگاه‌های ذیربط و نیز مرزنشینان با مرزبانان دانست.

جبارزاده تاکید کرد: باید اقدامات انجام یافته به شکل مطلوب از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانده شود و قطعا مردم از شنیدن کارهای انجام شده خوشحال و امیدوار خواهند شد.

وی تاکید کرد: تجهیز و تقویت پاسگاه‌های مرزی مستقر در مرز جلفا با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان اولویت کاری استان در سال ۹۵ بوده و در این راستا منتظر تخصیص اعتبارات ملی نخواهیم ماند.

جبارزاده با بیان این که مبارزه با قاچاق سیاست همیشگی مدیریت استان است، گفت: استان آذربایجان شرقی از نظر مبارزه با قاچاق استان برتر کشور است که این موفقیت در سایه همکاری مرزبانی حاصل شده و باید در سال جدید هم شاهد همان اقتدار و همدلی در این زمینه باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص طرح ساحل‌سازی و اجرای طرح‌های گردشگری در سواحل رودخانه ارس، گفت: در این خصوص با احترام به طرف مقابل و اجرای دقیق قوانین و مقررات مرزی و دستورالعمل‌های شورای امنیت کشور نسبت به اجرای طرح‌های مزبور اقدام خواهد شد.

سرهنگ بختیاری فرمانده مرزبانی استان و محمودی فرماندار جلفا نیز در این نشست گزارشی از وضعیت مرزهای استان و آخرین تحولات مرزی ارایه کردند.

در این نشست همچنین از خانواده شهید فرج‌زاده از شهدای مرزبانی استان و ابوالقاسم جعفری به عنوان مرزنشین نمونه قدردانی شد.