امضای ۸ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان میان بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی
امضای ۸ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان میان بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی

۸ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای اجرای ۲۴ طرح به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان میان بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی امضا شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص، گفت: ۸۸ طرح سرمایه‌گذاری در قالب ۱۶ تفاهم‌نامه به ارزش ۲۳۵ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان در […]


۸ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای اجرای ۲۴ طرح به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان میان بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی امضا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص، گفت: ۸۸ طرح سرمایه‌گذاری در قالب ۱۶ تفاهم‌نامه به ارزش ۲۳۵ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان در حوزه های مختلف آماده شده بود که ۸ تفاهم‌نامه شامل ۶۴ طرح به مبلغ ۲۱۰ هزارمیلیارد تومان در حضور رئیس جمهور امضا شد و ۸ تفاهم‌نامه باقی‌مانده شامل ۲۴ طرح به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان در جلسه امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امضا شد.

وی گفت: کل رقم تعهدشده سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی ۴۰۱ هزار میلیارد تومان بود که بالاترین رقم مربوط به شرکت مس سونگون آذربایجان و مبلغ ۱۰۱ هزار میلیارد تومان است که کارهای فنی و اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد واحدهای راکد موجود در استان تاکید کرد: از زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد، ۱۵۰۰ واحد راکد تولیدی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و علم و فناوری در استان وجود داشت و با تلاشی که در استان انجام شد ۶۰۰ واحد احیا شده و در حال حاضر ۹۰۰ واحد راکد و نیمه فعال داریم که پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۴۰۲، در مجموع ۵۰۰ واحد توسط نهادهای متولی تولید احیا شده و به چرخه تولید بازگردند.