امضای تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و دستگاه های فرهنگی آذربایجان شرقی
امضای تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و دستگاه های فرهنگی آذربایجان شرقی
تفاهم نامه همکاري بين دادگستري و دستگاه هاي فرهنگي آذربايجان شرقي امضاء شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی این تفاهم نامه با هدف افزایش اطلاعات حقوقی مردم و کاهش جرایم و جلوگیری از متضرر شدن شهروندان ترتیب یافته است.
رئیس کل دادگستری استان در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: برای دسترسی بهتر و راحت تر مردم دیدارهای هفتگی در دادگستری و برخی مساجد برگزار می شود و طرح یک مسجد یک حقوقدان نیز با استقرار یک حقوقدان به صورت یک روز در هفته در برخی مساجد برای راهنمایی مردم و دادن اطلاعات حقوقی به آنان از اواخر دی ماه اجرا خواهد شد.
پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: آموزش و پرورش استان با ۷۵۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار نفر نیرو آماده اطلاع رسانی به جامعه و خانواده ها در زمینه اطلاعات حقوقی و مسائل مربوط به کاهش جرایم است و در نتیجه همکاری های بین بخشی مدارس استان از نظر آلودگی به مواد مخدر آخرین استان کشور است.
شهین باهر شهردار تبریز نیز گفت: شهرداری تبریز نیز در کنار آموزشهای شهروندی با ۱۴۷ مرکز فرهنگی ۴۵۰ مربی و ۱۷ فرهنگسرای خصوصی آماده همکاری با دادگستری است.
مجیدی رئیس دانشگاه تبریز نیز به ظرفیت های همکاری دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه در زمینه جرایم هم می تواند ریشه یابی کند و هم راهکار ارائه دهد و دانشجویان در زمینه آگاه سازی و پایان نامه های دانشجویی برای پژوهش و ارائه راهکار ظرفیت مهمی دارند.
مدیر کل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: این همه پرونده ورودی جرایم به دادگستری زیبنده نظام ما نیست و این آسیبها با زندان و برخورد و صدور حکم حل نمی شود و باید ریشه یابی شده و طرحی نو درانداخته شود.
مرتضی صفری فقر ، تهدید سبک زندگی ایرانی اسلامی و فضای مجازی آلوده و در دسترس کودکان و افراد جامعه و افزایش سن ازدواج را از مشکلاتی بیان کرد که نیازمند بررسی و حل شدن ریشه ای و عمیق است و نهادهای فرهنگی باید کارکردشان چنان صحیح باشد که خروجی آن جوان تربیت شده با آموزه های دینی باشد.