امضای تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری آذربایجان شرقی و صندوق ملی محیط زیست
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری آذربایجان شرقی و صندوق ملی محیط زیست

[ad_1] استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در زمینه همکاری‌های زیست‌محیطی، کاهش آلاینده‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. اجرای طرح‌ها و پروژه­‌های کاهش آلودگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست، اجرای طرح‌های گردشگری طبیعی در زون‌های تفرج گسترده و متمرکز در مناطق تحت مدیریت، اجرای طرح‌های آموزش و […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در زمینه همکاری‌های زیست‌محیطی، کاهش آلاینده‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

اجرای طرح‌ها و پروژه­‌های کاهش آلودگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست، اجرای طرح‌های گردشگری طبیعی در زون‌های تفرج گسترده و متمرکز در مناطق تحت مدیریت، اجرای طرح‌های آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیست با هدف جلب مشارکت‌های مردمی، اجرای طرح‌های حفظ و احیای زیستگاه­‌ها در راستای حمایت از گونه‌های در معرض خطر، جلب کمک­‌های مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط­‌زیست، گسترش انرژی­‌های تجدیدپذیر و ارائه تسهیلات به شرکت­‌های دانش­‌بنیان، مخترعین و محققین محیط­‌زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین نشست بررسی پیوست‌های زیست‌محیطی توسعه استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست، معاونان استاندار و مسئولان محیط زیست استان برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این جلسه با بیان اینکه هرگونه اقدام علمی و اجرایی در راستای ساماندهی وضعیت محیط زیست استان مورد حمایت مدیریت ارشد استان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: پروتکل‌های زیست محیطی و نظارت‌ها باید ضمانت‌کننده و تسهیل‌گر باشد و برای توسعه استان مانع بزرگی ایجاد نکند.

عابدین خرّم یادآور شد: قطب اصلی آذربایجان‌شرقی به سمت بهره‌برداری از معادن پیش می‌رود و بخش خصوصی در این زمینه انگیزه سرمایه‌گذاری پیدا کرده‌اند. براین اساس باید پیوست زیست محیطی معادن طراحی شده و مثلث “اجرایی، علمی و محیط زیست” هماهنگ با یکدیگر پیش بروند.

در پایان معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار با اشاره به موانع غیرکارشناسی در زمینه پروژ‌ه‌های مختلف، از مسئولان محیط زیست خواستند تا مسیر مراقبت از محیط زیست را روان‌تر کنند.

[ad_2]