امروز جوانان آگاه هستند، عده ای نباید از مقدسات و دفاع مقدس و دین برای گروه و حزب خود استفاده کنند
امروز جوانان آگاه هستند، عده ای نباید از مقدسات و دفاع مقدس و دین برای گروه و حزب خود استفاده کنند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  چهار سال پیش که برای اعتماد مردم برنامه خود را عرضه کردم به وضوح گفتم کشور در صورتی از مشکلات فاصله می گیرد که مسیر ما مسیر اعتدالی باشد. گفت: امروز جوانان کشور کاملا به این موضوع آگاه هستند که عده ای نباید از مقدسات ، از […]

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  چهار سال پیش که برای اعتماد مردم برنامه خود را عرضه کردم به وضوح گفتم کشور در صورتی از مشکلات فاصله می گیرد که مسیر ما مسیر اعتدالی باشد. گفت: امروز جوانان کشور کاملا به این موضوع آگاه هستند که عده ای نباید از مقدسات ، از دفاع مقدس و از دین برای گروه و حزب خود استفاده کنند ، دین فرای احزاب است، رهبری فرای احزاب سیاسی است و انقلاب اسلامی فرای احزاب است .

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن روحانی در برنامه با دوربین شبکه یک سیما افزود: افراط، تفریط و خشونت نتوانسته است باعث خوشبختی هیچ ملتی و پیشرفت هیچ کشوری بشود.
وی گفت: به مردم در همان موقع عرض کردم که صاحب این کشور ملت است و ما باید در چارچوب قانون اساسی، قانون مصوب و خواست مردم، مدیریت جامعه را بر عهده بگیریم.
روحانی افزود: از آغاز معتقد بودم ما با امید، تلاش، همبستگی و هماهنگی می توانیم از مشکلات عبور کنیم.
وی گفت: ما آن زمان با بیکاری رنج آوری در جامعه مواجه بودیم در حالی که در هشت سال گذشته آن می شد همه جوانان متولد دهه ۶۰ که در اواسط دهه ۸۰ به سن شغل می رسند را به اشتغال رساند.
این نامزد انتخاباتی افزود: متأسفانه در زمینه اشتغال و شغل جوانان، کار زیادی انجام نشده بود و شرایط کشور از لحاظ تورم نگران کننده بود و تورم روزانه و ساعتی شده بود.
روحانی گفت: مردم هر روز در فکر بودند اجناسی را بخرند و انبار کنند و تولید کشور در حال رکود بود و کارگاه ها و کارخانه ها از تولید باز ایستاده بودند.
وی با بیان اینکه در آن زمان قدرت خرید مردم بسیار کم شده بود و مردم احساس امنیت نمی کردند، افزود: قطعنامه ها بالای سر مردم بود بخصوص قطعنامه ۱۹۲۹ که شرایط کشور را در مرز بحران قرار داده بود و مردم نسبت به ماهها و سال های بعد اطمینان نداشتند.
روحانی گفت: در آغاز لازم بود در پنج مورد مهم سریعاً تصمیم گیری و اقدام لازم انجام دهیم که اولین آن مذاکرات هسته ای بود که باید با دنیا وارد گفتگو می شدیم.
وی مهار تورم افسار گسیخته را دومین مورد نام برد و افزود: سومین مورد به حرکت درآوردن کارگاه ها و کارخانه ها و خارج شدن از رکود آنها بود.
این نامزد انتخاباتی گفت: چهارمین مورد افزایش قدرت خرید مردم و پنجمین مورد استفاده آسانتر با دنیا و اطلاعات بود.
روحانی با بیان اینکه برای هر پنج موضوع از همان ماه های اول تصمیمات لازم اتخاذ شد افزود: به دلیل اهمیت سه موضوع اول، شخصاً مدیریت آنها را به عهده گرفتم و هر هفته دو الی سه جلسه برای مذاکرات هسته ای و دو جلسه برای موضوعات اقتصادی جلسه داشتیم.
وی گفت: موضوع چهارم درباره قدرت خرید مردم را به ستاد اقتصادی و موضوع پنجم درباره ارتباط با دنیا را به وزارت ارتباطات سپردم تا مردم برای تماس با جهان احساس نگرانی نکنند.
روحانی افزود: ما در ماه های اول و صد روز اول در همه این زمینه ها قدم های اولیه را برداشتیم.
وی با بیان اینکه در مذاکره هسته ای به یک توافق موقت در آذر ۹۲ رسیدیم، گفت: با این توافق تحریم ها دیگر افزوده نمی شد و در برخی موارد تحریم ها برداشته شد و ایران با شش قدرت بزرگ برای توافق نهایی تصمیم گرفت که مذاکرات ادامه یابد.
این نامزد انتخاباتی با بیان اینکه شرایط امنیت لازم برای فعالیت اقتصادی آماده شد افزود: می دانستیم یکی از مشکلات بزرگ ما اشتغال است و به همین خاطر برنامه ریزی خوبی برای سال های ۹۴ و ۹۵ انجام شد و توانستیم در این دو سال نسبتاً اشتغال مناسب به ازای هر سال ۶۴۰ هزار اشتغال خالص ایجاد کنیم.
روحانی گفت: اگر در هشت سال قبل هم سالی ۶۰۰ هزار اشتغال درست می شد امروز دیگر مشکل اشتغال نداشتیم.
وی افزود: معتقدم مسائل و مشکلات با حرف و شعار حل نمی شود و اگر اشتغال می خواهیم اولین قدم آن افزایش سرمایه گذاری هاست که پولها از دلالی به سمت سرمایه گذاری و بنگاه های اقتصادی هدایت شود.
روحانی با بیان اینکه برای این امر نیاز به امنیت است گفت: مردم باید نسبت به فردا و سال آینده اعتماد داشته باشند.
وی افزود: چرا در سال های قبل از ۹۲ سرمایه گذاری متوقف و منفی بود؟ زیرا مردم نمی دانستند دو ماه بعد با چه تحریم ها و ناامنی های احتمالی مواجه می شوند.
این نامزد انتخاباتی گفت: همچنین لحن سخن برخی مسئولان در آن زمان با دنیا لحن تقابل بود و آنها هم با ما این چنین صحبت می کردند در حالی که ما از روز اول این پیام را به دنیا دادیم که با کشور ایران با تکریم صحبت کنید و زمانی مذاکرات هسته ای در مسیر درست قرار گرفت که دنیا این پیام را فهمید.
روحانی با بیان اینکه اگر اشتغال می خواهیم باید زمینه سرمایه گذاری آماده شود افزود: مردم به سادگی سرمایه خود را بر روی زمین نمی گذارند زیرا سرمایه گذاری یعنی اعتماد و اطمینان بلندمدت.
این نامزد انتخاباتی گفت: ایرانیان خارج از کشور و خارجی ها هم این اعتماد را نداشتند.
امروز در کشور ما اعتماد به وجود آمده است
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز بعد از سه سال و نیم اعتمادی در کشور ما و در جهان نسبت به کشور ما به وجود آمده که در خرید هواپیما افرادی سرمایه گذاری کردند که اقساط آن ۱۸ ساله است.
آقای روحانی در برنامه ضبط شده نامزدهای دوازهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اقساط این سرمایه گذاری ۱۸ ساله است و برخی سرمایه گذاران خارجی پولی گذاشته اند که ۱۸ سال بعد به آنان برمی گردد و این یعنی اعتماد جهان و مردم است.
حسن روحانی گفت: در هر استانی که سفر کردم از کارآفرینان داخلی و افرادی که اهل آن استان بودند اما خارج از کشور زندگی می کردند دعوت شدند و اعلام سرمایه گذاری کردند.
وی گفت : برخی از این سرمایه گذاری ها اجرایی شده است.
روحانی افزود: برخی از کلمه افتتاح خوششان نمی آید و امروز به هر استانی وارد می شویم ده ها پروژه افتتاح می کنیم که فکر می کنند دیروز سرمایه گذاری شده و امروز افتتاح می شود.
وی افزود: ورزشگاهی در شیراز افتتاح شد که شروع آن به ۲۰ سال قبل بر می گردد و ۸۰ میلیارد هزینه داشته است که ۱۲ میلیارد آن را قبلا و ۶۸ میلیارد آن در دولت یازدهم هزینه شد و این برای مردم شیراز یک معظل شده بود.
روحانی گفت: افتتاح به معنای سرمایه گذاری و اعتماد به معنای در مسیر رشد و توسعه قرار گرفتن است.
وی افزود: پتروشیمی های متعددی افتتاح شد و در تولید مواد پتروشیمی ۹ میلیون تن در سه و نیم سال گذشته رشد داشته ایم.
حسن روحانی افزود: در آمد صادرات ۵ و نیم میلیارد دلار اضافه شده است.
وی گفت: اولین شرط برای اشتغال سرمایه گذاری و اعتماد است و دومین مسئله، مسئله فناوری است.
روحانی افزود: برنامه نداریم برخی بنگاه های نیمه تعطیل را به دلیل فرسودگی تجهیزات راه اندازی کنیم.
وی گفت: ۲۴ هزار واحد تولیدی کوچک که به آنها وام پرداخت شد تا فعالیت دوباره داشته باشند ۷۰ درصد آنها در دولت قبل متوقف شده بود.
روحانی گفت: باید محصول رقابتی تولید شود تا پایدار بماند و ما افتتاح پایدار می خواهیم و سرمایه گذاری می خواهیم که اشتغال پایدار ایجاد کنیم.
وی گفت: برای فناوری به شرکت های دانش بنیان نیاز داریم و برای سه هزار شرکت دانش بنیان مجوز صادر شده است و داریم به آنها وام می دهیم.
روحانی افزود: درآمد این شرکت ها در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: آنهایی که با اینترنت و شبکه اجتماعی میانه خوبی ندارند سال گذشته از طریق فناوری اطلاعات ۱۰۰ هزار شغل بوجود آمد و برخی روستاها با شبکه های اجتماعی برای روستاهای خود گردشگر جذب کردند و صنایع دستی خود را صادر کردند.
روحانی گفت: ۲۷ روستا به اینترنت مجهز شدند  هیچ روستای ۱۰ خانواری وجود ندارد که شبکه برق و روستای ۲۰ خانوار به آب رسانی دسترسی نداشته باشد.
برخورداری ۹ هزار روستا از نعمت گاز
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۹ هزار روستا در سه و نیم سال گذشته از نعمت گاز برخوردار شدند که تا پایان دولت یازدهم به ۱۰ هزار استان افزایش می یابد.
روحانی گفت: شرط اشتغال، فناوری، مدیریت و بازار خرید است و سال ۹۴ با معضلی مواجه شدیم که مردم قدرت خرید نداشتند و باید قدرت خرید را در مردم ایجاد کنیم و بازارهای صادراتی در دنیا اخذ کنیم و برای اینکه بازار ایجاد کنیم باید با دنیا تعامل داشته باشیم.
وی افزود: من ۴ سال پیش به مردم گفتم که احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان باید داشته باشیم.
روحانی گفت: برای افزایش اشتغال برنامه ریزی خوبی از سال گذشته شروع کردیم و در شورای اشتغال طرحی را به عنوان کارورزی در دو استان بصورت نمونه داریم اجرا می کنیم.
وی گفت: در این طرح جوانان برای کارورزی دعوت می شوند و به آنها آموزش داده می شود و همزمان در بنگاه های مختلف مشغول به کار می شوند که اگر کار آنها را پسندیدند جذب خواهند شد که تاکنون ۷۰ درصد آنها جذب شده اند.
حسن روحانی گفت: اولین اقدام دولت دوازدهم کارورزی است و برای اجرای آن برنامه ریزی کردیم.
وی افزود: برای اشتغال نیاز به سرمایه گذاری داریم که باید سرمایه جذب بشود و در سایه برجام از امسال درآمد ما از صادرات نفت و سایر محصولات وابسته به آن به ۲۰ میلیارد دلار رسید.
روحانی گفت: از امسال به بعد سالی ۱۵ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی واریز خواهیم کرد و در ۴ سال دولت دوازدهم باید بانک ها و دولت سرمایه گذاری کنند و می توانیم ۱۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی جذب کنیم.
وی افزود: برای اشتغال جوانان  بیشتر باید صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم  که دولت دوازدهم برنامه دارد صادرات غیر نفتی را از ۵۰ میلیارد دلار به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد و فضا را آماده کنیم که مردم نسبت به آینده امیدوار باشند.
* روحانی: لزوم رقابتی نمودن فضای اقتصادی کشور
نامزده دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری در ادامه گفتگوی تلویزیونی با مردم گفت: دولت یازدهم با وجود تمامی فشارها زیرساختهای لازم برای دسترسی اقصی نقاط کشور به اینترنت را فراهم کرد و فیبر نوری به نقاط مختلف رسیده است و در این بستر است که می توان اشتغال ایجاد کرد .
آقای حسن روحانی افزود : نمی توان به فکر اشتغال ، رونق وتولید بود و فضای اقتصادی را رقابتی نکرد و کارآفرینان و  سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به آینده کارخود مطمئن نکرد.
نامزده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم شکل گیری رقابت سالم در عرصه اقتصاد کشور تاکید کرد:بنگاه های وابسته به نهادهای امنیتی و سیاسی باید بر روی مناطق مرزی کشور متمرکز شوند و مرکز کشوربه  بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی بسپارند.
روحانی با ابراز خوشحالی از اینکه امروز دیگر کمتر بحث تورم در مباحث اقتصادی مطرح است خاطرنشان کرد : مردمی به عینه می بینند که تورم تک رقمی شده است ، امروز مردم به آینده امیدوار تر شده اند و سرمایه گذاری های مردم در بخشهای مختلف شکل گرفته است .
وی افزود : امروز جوانان کشور کاملا به این موضوع آگاه هستند که عده ای نباید از مقدسات ، از دفاع مقدس و از دین برای گروه و حزب خود استفاده کنند ، دین فرای احزاب است، رهبری فرای احزاب سیاسی است و انقلاب اسلامی فرای احزاب است .
نامزده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطرنشان کرد: دولت به دنبال اشتغال گسترده درکشور است ،اشتغالزایی برای حزبی خواص یا جنسیتی مشخص اعم از مرد و زن یا اشتغالزایی برای شهری یا روستایی مد نظر نیست .
وی تصریح کرد : برای تحقق اشتغال گسترده باید صادرات گسترش یابد، گردشگری یکی از بخشهایی است که می تواند به سرعت اشتغال ایجاد کند ، و در این راستا دولت قصد دارد سالانه یک میلیون نفر بر آمار گردشگران بیافزاید .
روحانی افزود: میزان گردشگران در دولت یازدهم ۱۲ درصد افزایش یافته است و هم اکنون زیرساختهای لازم اعم از هتل های ۴ ستاره و ۵ ستاره، جاده ها، شبکه حمل و نقل ریلی و هوایی برای جذب گردشگر مهیا است به طوری که علاوه بر نوسازی ناوگاه هوایی تاکنون ۱۶۰ لکوموتیو  و هزاران واگن باری و مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی اضافه شده یا در حال خرید است.
روحانی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه کاهش فقر و افزایش قدرت خرید مردم در دولت یازدهم گفت:تاکنون قدم های خوبی برای تولید و اشتغال برداشته شده است ،همچین برای کاهش و ریشه کنی فقر و افزایش قدرت خرید خانوارها تلاش شده حقوق بازنشستگان افزایش یابد و کسانی که حقوق بالایی نداشتند از افزایش بیشتری برخوردار شوند به طوری که در آغاز سال ۹۶ دریافتی خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از سه برابر افزایش یافته است.
وی افزود : امروز حقوق کارمندانی که حقوق پایین می گرفتند در مقایسه با سال ۹۲ بیش از دو برابر افزایش یافته است و تلاش شده تا از این طریق قدرت خرید مردم افزایش سابد و این مسیر را ادامه خواهیم داد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد : در کنار اقتصاد تلاش شده تا فضای جامعه آرام شود و با از بین بردن فضای امنیتی مردم احساس کنند که به امنیت می رسند ، احساس کنند که ارامش کاملی در جامعه وجود دارد چراکه اگرقصد حرکت به سوی پیشرفت را داریم باید دغدغه ها را کم کنیم ، فاصله بیمن مردم کاسته شود همه مذهب احساس کنند  کشور به همه انها تعلق دارد .
وی با بیان این حرکت در مسیر توسعه مستلزم ان است که دانشگاهها امن باشد ولی فضای ان امنیتی نباشد خاطرنشان کرد : بسیار خوشحال هستم که امروز دیگر کسی بحثی در خصوص برگزاری مراسم روز شانزدهم آذر در دانشگاهها ندارد امروز در دانشگاهها تفکران مختلف احساس می کند که مطلب خود را می توانند بیان کنند ، ازادی مسئله اساسی برای جامعه است و مردم باید در همه زمینه ها احساس ازادی کنند .
روحانی خاطرنشان کرد : امروز مردم احساس می کنند در شرایط آرام تری زندگی می کنند ، امروز نقد دولت و رئیس جمهوری آزاد است و حتی عده ای برای اینکار جایزه هم می گیرند ، امروز مردم احساس نمی کنند که اگر از مسئولی انتقاد کردند یا مشکلات جامعه را مطرح کردند فردا احضار و دستگیر می شوند من به وزارت اطلاعات و وزارت کشور دستور داده ام فقط در شرایطی که کسی جرمی مرتکب شد برخورد کنند .
روحانی تاکید کرد : ما حق دخالت در زندگی مردم را نداریم، و در همین راستاپیش نویس منشور حقوق شهروندی در ۱۰۰ روز نخست کار دولت یازدهم تدوین شد و در اختیار مردم قرار گرفت و سال گذشته این منشور نهایی شد و به همه دستگاههای اجرایی ابلاغ شد همچنین تدوین لایحه  تشکیل نهاد ملی حقوق شهروندی در حال تهیه است تا مردم از حقوق خود مطلع شوند و همگان احساس کنند که دارای کرامت وعزت هستند ، چراکه عزت ملی مهمترین مسئله است  و امروز ایرانیان داخل و خارج کشور احساس عزت بیشتری می کنند.
وی افزود : امروز زبان کسانی که علیه جمهوری اسلامی سخن می گفتندو ایران هراسی و اسلام هراسی به راه انداخته بودند کوتاه شده است چون مروز ایران پرچم دار مبارزه با خشونت و تروریست است و ایران نخستین کشوری بود که پیشنهاد قطعنامه جهان عاری از خشونت را به سازمان ملل متحد ارائه کرد و به تصویب رسید
روحانی گفت: امروز دنیا احترام دیگری برای ایران قائل است ، سران کشورهای مختلف به ایران سفر کردند برخی برای نخستین بار و برخی هم بعد از ۱۴ -۱۵ سال به ایران امدند ،سرمایه گذاران خارجی به ایران آمده اند البته همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نگاه به آسمان و دستان توانای جوانان ایرانی است اما در عین حال به دنیا هم ثابت کردیم که قدرت جذب سرمایه گذاری خارجی را داریم و به همراه خارجی ها در ایران می توانیم تولید کنیم و ۳۰ درصد آنرا صادر کنیم و نمونه بارز این امر را می توان در مشارکت و سرمایه گذاری های خارجی درصنعت خودرو دید.
روحانی تاکید کرد : باید همه تلاش ما برای تبدیل شهرها و استانهای مرزی به درگاه های صادراتی باشد و اگرقصد مبازره با قاچاق کالا را داریم که البته اینگونه  است و دولت کنونی موفق شده میزان واردات قاچاق را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲٫۵ میلیارد دلار کاهش دهد، باید با سرمایه گذاری در استانهای مرزی زمینه را برای تبدیل این مناطق به قطب های صادرات و جذب گردشگر فراهم کنیم .
این نامزده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خاتمه خطاب به تمامی مردم از فرهنگیان ، دانشگاهیان و تمامی جوانان ، مردان و زنان شهری و رستایی کشور گفت : باید همه دست به دست هتم بدهیم و به اینده امیدوار باشیم و سرنوشت خود رادر بیست و نهم اردیبشهت ماه بسازیم.
وی افزود : در سه و نیم سال گذشته با همه مشکلات بزرگی که پیش رو بود توانسیم با کمک یکدیگر مشکلات را پشت سر بگذاریم هرچند همه مشکلات حل نشده است اما توانسته ایم از ان بکاهیم اما امیدوار به ریشه کنی مشکلات هستیم ، باید با افزایش امید و اتکای به سرمایه اجتماعی اعتماد متقابل ملت به دولت و دولت به ملت اینده را بسازیم و در روز بیست و نهم اردیبشهت با صف های طولانی در پای صندوق های رای یکبار دیگر به دنیا ثابت کنیم که ایران سرزمین مردم سالاری دینی است .