امام جمعه تبریز: مسمومیت دانش‌آموز جنایتی غیرقابل بخشش است/ هشدار درباره مسمومیت فکری جامعه
امام جمعه تبریز: مسمومیت دانش‌آموز جنایتی غیرقابل بخشش است/ هشدار درباره مسمومیت فکری جامعه

[ad_1] امام جمعه تبریز با بیان اینکه مسمومیت دانش آموز دختر را جنایت ضد اسلامی و غیرقابل بخشش دانست و گفت: دشمن به دنبال مسمومیت فکری جامعه ماست و در این شرایط شناسایی دست اندرکاران خیلی مهم است زیراجریان معاند به هیچ اصول پایبند نیست. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز […]

[ad_1]


امام جمعه تبریز با بیان اینکه مسمومیت دانش آموز دختر را جنایت ضد اسلامی و غیرقابل بخشش دانست و گفت: دشمن به دنبال مسمومیت فکری جامعه ماست و در این شرایط شناسایی دست اندرکاران خیلی مهم است زیراجریان معاند به هیچ اصول پایبند نیست.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران بودیم؛ انتظار جمهوری اسلامی از آژانس انرژی اتمی حرکت در مدار بی‌طرفی است چرا که ایران بارها اعلام کرده که در اجرای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود مصمم است و به دنبال تعامل سازنده با آژانس انرژی اتمی می‌باشد اما تاکنون رفتار آژانس جانب‌دارانه بوده است و از این‌رو ما از آژانس انرژی اتمی انتظار رویکرد فنی داریم نه سیاسی. 

وی با بیان اینکه در ادوار مختلف رفتار آژانس انرژی اتمی مبتنی بر رویکردهای ظالمانه غربی‌ها بود، گفت: مطالبه مردم ایران از آژانس رفتار مبتنی بر مواضع عدالت‌خواهانه است. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: ایران انتظار دارد تا مدیرکل آژانس انرژی اتمی در جای درست و موضع درست قرار بگیرد، زیرا ایران  با امضای سند روز شنبه نشان داد که آماده از سرگیری دیپلماسی برای رسیدن به توافق نهایی است و همچنین تهران آمادگی لازم را برای این‌ موضوع دارد و حال توپ را به طرف زمین کسانی افتاده است که تا چند ماه پیش بر طبل بر هم خوردن گفتکو می‌کوبیدند تمام تلاش خود را می‌کردند تا اجازه ندهند این موضوع انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همه‌ دوره‌های شفاهی همین متن کتبی موکول به آینده می‌باشد که اولا خبری از تصویب قطعنامه جدید در شورای حکام نباشد و ثانیا در  صورت انجام تعهد در برابر تعهد باشد و آنها هم تعهد داشته باشند و بستن سه مکان مذکور را عین استخوان لای زخم نگه ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان به شرایط منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت آن منطقه وارد دوره حساسی شده است به طوریکه وضعیت پش آمده مولد بحران‌های زیربنایی و‌ سختی برای رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد بود. 

وی ادامه داد: آنچه که مسلم است، بحران اعتراضات و تظاهرات چند صد هزار نفر در اراضی اشغالی قطعا تشدید خواهد یافت و این همان چیزی است که صحنه اسرائیل را به روی هر سناریویی باز می‌کند یعنی برای سناریوی خارج شدن  از اوضاع از محتمل‌ترین سناریوهاست که می‌تواند هرج و مرج و درگیری فراگیر و جنگ داخلی را داشته باشد.  

نماینده ولی فقیه در استان به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مساله مسمومیت را فصل الخطاب برشمرد و گفت: این پرده‌ای دیگر از کارهای بدخواهان بود تا مسمومیت دختران را به یک دغدغه اجتماعی و فرهنگی و‌امنیتی تبدیل کنند که افکار عمومی جامعه عامل این جنایت ضد اسلامی را هرگز نمی‌بخشنذ. 

وی ادامه داد: موضع صریح رهبر یک‌ نکته را بار دیگر به همه‌ نشان داد که وقتی رابطه رهبری با جامعت پدرانه باشد پدر در جریان و ماجرای اغتشاشات از خطای جوانانش ولو بزرگ هم باشد می‌گذرد ولی همان پدر در برابر کوچکترین تعرضی که به کودکانش می‌شود غیرتمندانه و با افتخار دفاع می‌کند و همه نگاه پدرانه رهبر دینی را  شاهد می‌شود و تبدیل به یک فراگیری می‌شود. 

وی متذکر شد: دشمن به دنبال مسمومیت فکری جامعه ماست و در این شرایط شناسایی دست اندرکاران خیلی مهم است زیراجریان معاند به هیچ اصول پایبند نیست. 

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: امیدواریم مسوولان ذیربط و امنیتی و انتظامی و قضایی در ارتباط با شناسایی این مساله دقت کافی را داشته باشند. 

وی در ادامه با تاکید بر موضوع چهارشنبه و رعایت نکات ایمنی، گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌کنم تا از بچه‌هایشان مراقبت کنند؛ امسال خطر بیشتر است و احتمال دارد دشمن از این فرصت سواستفاده کند تا نقشه‌های خود را عملی سازد. 

امام جمعه تبریز به روز سربازان گمنام اشاره کرد و گفت: از نیروهای وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه تشکر می‌کنم که نقش بزرگی در ایجاد همبستگی، مبارزه با مفاسد و قاچاق کالا و نقره و شرکت‌های سوری و زمین‌خواری دارند و از شخص خود وزیر اطلاعات دارم. 

وی به فرق میان وزارت اطلاعات با سایر وزارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر کاری انجام می‌دهند آن کار را منعکس و مطرح می‌کنند اما در وزارت اطلاعات برعکس است و هر کاری انجام می‌دهند باید آن را پنهان کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه وظیفه شیعیان در عصر غیبت تلاش برای فرهنگ انتظار و ترویج آن در جامعه است، گفت: وظیفه اول منتظران بیان خصوصیات و ویژگی‌های امام دوازدهم و ارزش برکات وجودی آن حضرت است؛ یکی دیگر از وظایف منتظران بیان و گرامیداشت کرامات و فضائل حضرت مهدی(عج)، ترویج فرهنگ انتظار و دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) است. 

وی ادامه داد: وظیفه منتظر همیشه دعا کردن است چراکه دعا اثر زیادی دارد؛ البته ارتقای فکری و فرهنگی جامعه باید در منتظران باشد که دعا اثرگذار شود.

آل‌هاشم با اشاره بر اینکه اقدامات عملی فرد هم باید نشانگر منتظر واقعی باشد، گفت: باید منتظران کاری کنند که جامعه الگو برای جامعه دیگران باشد؛ انتظار به معنای مقابله با ظلم است. 

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به سالگرد عملیات بدر و شهادت مهدی باکری اشاره کرد و ادامه داد: سالگرد مرحوم آیت‌الله ری شهری، حسن غفوری، پروین اعتصامی هم است. 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا و کمیته امداد، غبارروبی مساجد را هم پیش رو داریم( مساجد کارکرد مختلف عبادی، ساسی و اجتماعی، آموزشی و تربیتی و مبارزاتی و نظامی دارد از این‌رو از مساجد باید به خوبی استفاده کرد). 

وی با بیان اینکه چند روز پیش ۳۱۰ سری جهیزیه از مسجد امام رضا ائل‌گلی با همت کمیته امداد به نوعرپسان اعطا شد. 

آل‌هاشم با بیان اینکه درختان هوا و اکسیژن را به انسان می‌دهد، گفت: به موضوع درختکاری و منابع طبیعی باید بیشترین توجه را داشت. 

وی به روز راهیان نور اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت همین است و امیدواریم مسافرین راه نور به سلامت به وطن برگردند. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷


[ad_2]