الگوهای غلط مصرف در کشور و هدررفت بی رویه گاز طبیعی/ افزایش ۳۷۳ میلیون مترمکعبی مصرف گاز طبیعی
الگوهای غلط مصرف در کشور و هدررفت بی رویه گاز طبیعی/ افزایش ۳۷۳ میلیون مترمکعبی مصرف گاز طبیعی
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: مصرف گاز مشترکان استان در نیمه نخست 1401 به نسبت مدت مشابه سال گذشته، حدود 373 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، نادر کمالی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۴۱۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که به ترتیب بیشترین مصرف گاز به بخش های نیروگاهی، صنعتی و خانگی اختصاص داشته است.

وی افزود: امسال۱۸ هزار و ۲۲۷ مشترک جدید در سطح استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته و مجموع این اشتراک پذیری را به رقم یک میلیون و۷۴۰ هزار و ۴۳۳ رسانده است.

کمالی با اشاره به آمار مصارف گاز طی سه سال اخیر گفت: با توجه به برودت آب و هوای استان مصارف گاز در نیمه دوم سال بیش از پیش افزایش می یابد و امسال نیز با لحاظ اشتراک پذیری جدید و مصارف نیروگاهی، تأمین جریان گاز پایدار بخش خانگی در اولویت قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اطلاع رسانی های لازم به بخش های صنعتی به منظور تأمین سوخت دوم و اعمال محدودیت های مربوطه تصریح کرد: امسال گذر از زمستان سرد توام با جریان مستمر گاز طبیعی، مشارکت هر چه بیشتر مردم را در مدیریت مصرف می طلبد و تداوم هدررفت گاز طبیعی، احتمال افت فشار و قطع جریان گاز مناطق دورافتاده استان را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با توجه به الگوهای غلط مصرف در کشور و هدررفت بی رویه گاز طبیعی، مدیریت مصرف و استفاده صحیح از این نعمت الهی را مهم ترین اصل در جامعه امروزی قلمداد و خاطرنشان کرد: امروز بیشتر از هر زمان نیازمند حفظ گاز طبیعی به عنوان سرمایه های ملی کشور و انرژی مورد استفاده نسل های آتی هستیم.

در نیمه نخست سال ۷۸ درصد تعهدات در بخش جذب مشترک روستایی تحقق یافت

کمالی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۶ هزار و ۲۴۰ مشترک روستایی جذب شده که این تعداد ۷۸ درصد میزان مشترک تعهد و برنامه ریزی شده برای سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: از ۱۸ هزار و ۲۲۷ مشترک گاز طبیعی جذب شده در سال جاری، ۱۱ هزار و ۹۸۷ مشترک شهری و ۶ هزار و ۲۴۰ مشترک روستایی است.

کمالی ادامه داد: تمامی تعهدات گازرسانی با برنامه ریزی های مدون در حال تحقق است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با تاکید بر سیاست‌ها و عزم دولت برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم، اظهار داشت: حتی دورترین و صعب العبورترین نقاط صفر مرزی استان نیز گازرسانی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال۴۶ هزار و ۶۳۰ متر مکعب بر ساعت قرارداد گازرسانی با بخش های صنعتی منعقد شده و ۶۵ واحد صنعتی نیز از گاز طبیعی بهره‌مند شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: پس از اتمام گازرسانی در استان، حفظ و نگهداری تأسیسات و مقاوم سازی و بازسازی شبکه های گاز در صدر تعهدات گازرسانی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/