اقدام شورای عالی امنیت ملی و مصوبه مجلس پاسخ قاطعانه به تصمیم کاخ سفید
اقدام شورای عالی امنیت ملی و مصوبه مجلس پاسخ قاطعانه به تصمیم کاخ سفید

وزیر دفاع با بیان اینکه وزراتخانه‌های دفاع و خارجه پیگیر شکایت از آمریکا در مجامع بین‌المللی می‌شوند، گفت: ایران پیش قدم ناامنی در منطقه نمی‌شود اما در صورت تهدید قطعا برخورد می‌کند. به گزارش قلم پرس به نقل از خانه ملت، امیر سرتیپ امیرحاتمی در توضیح تکلیف فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران در عرصه‌های بین‌المللی بعد […]

وزیر دفاع با بیان اینکه وزراتخانه‌های دفاع و خارجه پیگیر شکایت از آمریکا در مجامع بین‌المللی می‌شوند، گفت: ایران پیش قدم ناامنی در منطقه نمی‌شود اما در صورت تهدید قطعا برخورد می‌کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خانه ملت، امیر سرتیپ امیرحاتمی در توضیح تکلیف فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران در عرصه‌های بین‌المللی بعد از تصمیم آمریکا، گفت: سوریه اولین کشوری بود که در مقابل تصمیم ترامپ موضع گرفت و به دفاع از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پرداخت، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در راستایی دیگر تصمیمات آنها مانند انتقال پایتخت به بیت المقدس و جولان با مخالفت عمومی جامعه جهانی روبه رو خواهد شد.

اقدام شورای عالی امنیت ملی و مصوبه مجلس پاسخ قاطعانه به تصمیم کاخ سفید

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: این تصمیم به مراتب از دیگر اقدامات آمریکایی‌ها سخیف‌تر و به لحاظ حقوقی ضعیف‌تر و به پایه‌تر است لذا این موضوع را جهانیان مورد تایید قرار نمی‌دهند.

امیرحاتمی ادامه داد: اقدام شورای عالی امنیت ملی و رأی مجلس شورای اسلامی به طرح دو فوریت مقابله با اقدامات آمریکا از جمله گام‌های مثبت و پاسخ قاطع جمهوری اسلامی بوده است، پس از این هم هر برخوردی با نیروهای سپاه داشته باشند، با پاسخ مقتدرانه ما مواجه می‌شوند.

وی افزود: برخورد جمهوری اسلامی قطعا موجب تجدیدنظر آمریکایی‌ها در تصمیم اخیرشان می‌شود اما اگر آنها مصمم به اجرای تصمیم خود باشند، قطعا با پاسخ کوبنده ما مواجه می‌شوند.

اگر سپاه با تروریست‌ها مقابله نکرده بود، امروز شرایط دیگری را در منطقه و دنیا شاهد بودیم

امیرحاتمی یادآور شد: آمریکایی‌ها از دیرهنگام به دنبال اختلال فعالیت‌های ما در عرصه بین الملل بودند. تحریم‌های اقتصادی، مخالف با قدرت دفاعی ایران و حضور منطقه‌‌ای آنها هم با هدف اختلال در کارهای مشروع و دقیق و بسیار ضروری نیروهای ایرانی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی با تروریست‌ها مقابله نکرده بودند، امروز شرایط دیگری را در منطقه و دنیا شاهد بودیم، زیرا آنها به دنبال اختلال هستند اما قطعا ما اجازه نخواهیم داد.

پیگیری مشترک وزراتخانه‌های دفاع و خارجه برای شکایت از آمریکا در مجامع بین‌المللی

وی در ادامه گفت: قاعدتا وزارت امور خارجه در شکایت از آمریکا به دلیل چنین تصمیم در سازمان‌های بین‌المللی پیش قدم می‌شود اما وزارت دفاع هم به این دستگاه کمک خواهد کرد، این شکایت از کارهایی است که وزارت امور خارجه حتما دنبال می‌کند.

ما برای تامین امنیت منطقه تلاش کرده و خون ها داده ایم

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که پاسخ‌های قاطع جمهوری اسلامی در مقابل تصمیم آمریکا چگونه خواهد بود گفت: ما حافظ امنیت منطقه و امنیت تنگه هرمز هستیم و یقینا پیش قدم ناامنی در منطقه نخواهیم شد، همانگونه که برای تامین امنیت منطقه تلاش کردیم و خون دادیم همچنان نیز تلاش خواهیم کرد اما اگر با نیروهای ایرانی برخورد کنند با آنها برخورد متقابل انجام خواهیم داد./