اقدامات استانی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ راضی کننده بود/ اهتمام جدی در سطح ملی وجود نداشت
اقدامات استانی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ راضی کننده بود/ اهتمام جدی در سطح ملی وجود نداشت

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: اقدامات استانی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ راضی‌کننده بود ولی اهتمام جدی در سطح ملی وجود نداشت. به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، رئیس کمیته تبلیغات وامور  بین‌الملل تبریز ۲۰۱۸ در میزگرد با عنوان تحلیل رویداد تبریز ۲۰۱۸ با بیان اینکه قرار بود این رویداد نقطه شروع برای […]

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: اقدامات استانی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ راضی‌کننده بود ولی اهتمام جدی در سطح ملی وجود نداشت.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، رئیس کمیته تبلیغات وامور  بین‌الملل تبریز ۲۰۱۸ در میزگرد با عنوان تحلیل رویداد تبریز ۲۰۱۸ با بیان اینکه قرار بود این رویداد نقطه شروع برای جذب گردشگر، معرفی تبریز و ظرفیت‌های گردشگری استان باشد، گفت: متاسفانه نگرش کلان برای استفاده از ظرفیت گردشگری به منظور توسعه متوازن کشور وجود ندارد که از این طریق بتوان مشکلات اقتصادی و بیکاری را هم حل کرد، این اهتمام را در ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ هم ندیدم.

وی با بیان اینکه اقدامات استانی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ راضی‌کننده بود، بیان کرد: با وجود مشکلاتی همچون مشکلات اقتصادی و تغییرات مدیریتی، با همکاری نهادهای مختلف، استان ما توانست نسبت به ظرفیت خودش از این موقعیت به خوبی بهره‌برداری کند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در رویداد تبریز ۲۰۱۸ این بود که اهتمام کافی و جدی در سازمان میراث فرهنگی کشور به این منظور وجود نداشت؛ به طوری که آقای مونسان معتقد بودند که کتابچه‌ای که با اهتمام نهادهای استان به این منظور چاپ و تدوین شده بود و برنامه‌های تدوین شده در این راستا هیچ کدام به درد نمی‌خورند.

حمیدی تاکید کرد: یکی از مسئولان وقت سازمان میراث فرهنگی کشور گفت که “تبریز ۲۰۱۸ را خیلی جدی گرفته‌اید، با زدن چند بنر و برپایی یک جشن، تبریز ۲۰۱۸ را خاتمه دهید”، نهایت بی تدبیری‌ بود که حتی نتوانستند همدان ۲۰۱۸ را هم به سال بعد موکول کنند.

وی گفت: جلسات ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ هم فقط تا سفر ریاست جمهوری به تبریز برگزار شد، به بهانه ملی نبودن شعار، به ما اجازه ندادند شعار تبریز ۲۰۱۸ که با همکاری مردم و تحت عنوان “قوجا تبریز باش اوجا تبریز” با ترجمه فارسی و انگلیسی انتخاب کرده بودیم را منتشر کنیم.

وی افزود: شهرداری تبریز در این رویداد از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تلاش خود را انجام داد، وظیفه شهرداری تمیز نگه داشتن شهر است که رئیس جمهور و مشاور رهبر معظم انقلاب هم در سفری که به تبریز داشتند، این ویژگی مثبت تبریزرا گوشزد کردند، فضاسازی، تمیزی شهر و اجرای برنامه‌های متعدد به منظور ارتقاء فرهنگ گردشگر پذیری از جمله برنامه‌های شهرداری تبریز بود.

رئیس کمیته ارتباطات بین‌الملل تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: صدور پروانه رایگان توسط شهرداری تبریز برای برخی هتل‌ها امتیاز خاصی از طرف شورا و شهرداری به شمار می‌آمد، ساماندهی بازار تبریز و مقبره‌الشعرا هم از دیگر اقدامات بود، با وجود اینکه پروژه مقبره‌الشعرا مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، اما شهرداری تبریز به منظور سازماندهی آن، پیش قدم شد.

وی عدم وجود فرماندهی واحد را از دیگر مشکلات در تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد .

وی در ادامه از انجام ۱۷۶ عنوان فعالیت در مجموعه شهرداری تبریزبه منظور رویداد تبریز  ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: برگزاری ۷۱ عنوان نمایشگاه و نشست ملی و بین المللی، امضای هفت تفاهم نامه، برگزاری ۱۷ هفته فرهنگی و خواهر خواندگی، تبلیغ در تمامی مراکز استان‌ها، برگزاری برنامه‌های رسانه‌ای و آموزشی و ملی و فراملی از جمله این برنامه‌ها بود.