اقتصاد استان آذربایجان شرقی متکی به بخش خصوصی است
اقتصاد استان آذربایجان شرقی متکی به بخش خصوصی است

[ad_1] معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر این که آذربایجان‌شرقی، استانی صنعتی و متکی بر بخش خصوصی است، خواستار توجه ویژه دستگاه‌های ملی به حل مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان شد. محمد کلامی در نشست بررسی مسائل و مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی و صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان، […]

[ad_1]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر این که آذربایجان‌شرقی، استانی صنعتی و متکی بر بخش خصوصی است، خواستار توجه ویژه دستگاه‌های ملی به حل مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان شد.

محمد کلامی در نشست بررسی مسائل و مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی و صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان، گفت: توسعه اقتصاد استان متکی بر استعدادهای بخش خصوصی و همت مردمان تولیدگر و تلاش‌گر است.
 
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی استان، الگوی توسعه مردم‌محور اقتصاد در کشور است، افزود: اگر‌ در این بخش مشکل داشته باشیم انگیزه سرمایه‌گذاران جدید به فعالیت و سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.
 
رئیس کل گمرک ایران نیز در این نشست، تسهیل در تجارت خارجی به ویژه رفع موانع تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تأمین کالای اساسی را اولویت اساسی گمرک اعلام و اظهار کرد: هم اکنون بنادر کشور مملو از کالاهای اساسی است که به تدریج ترخیص می‌شوند.
 
علیرضا مقدسی تراز تجاری کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در یک ماه گذشته میزان کالاهای صادراتی از گمرکات کشور پنج میلیارد دلار و واردات نیز چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود.
 
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت کالای اساسی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم، ۱۷۷ هزار تن روغن و سه هزار تن شکر از بنادر ترخیص شده و کالاهای اساسی دیگر نیز به تدریج ترخیص می‌شوند.
 
مقدسی موجودی کنونی بنادر کشور را سه میلیون تن اعلام کرد و افزود: در بندر امام خمینی هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی ترخیص می‌شود.
 
وی ادامه داد: هم اکنون ۲۹۰ تن کالای اساسی در اسکله موجود بوده و ۶۰۰ هزار تن نیز در لنگرگاه است.
 

[ad_2]