افزایش ۷۸ درصدی سازش در پرونده‌های کیفری شهرستان تاکستان
افزایش ۷۸ درصدی سازش در پرونده‌های کیفری شهرستان تاکستان

حسین رجبی در گفتگو از افزایش ۷۸ درصدی سازش در پرونده‌های کیفری تاکستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری، طرح اصلاح ذات البین، ویژه پرونده‌های کیفری در دادسرای تاکستان اجرا گردید که هدف از اجرای آن کاهش جمعیت کیفری زندان وکاهش محکومیت کیفری شهروندان است. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: در […]

حسین رجبی در گفتگو از افزایش ۷۸ درصدی سازش در پرونده‌های کیفری تاکستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری، طرح اصلاح ذات البین، ویژه پرونده‌های کیفری در دادسرای تاکستان اجرا گردید که هدف از اجرای آن کاهش جمعیت کیفری زندان وکاهش محکومیت کیفری شهروندان است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: در سه ماهه اول سال جاری، کارگروه صلح وسازش در راستای اجرای طرح مذکور و بخشنامه ریاست قوه قضائیه  تشکیل شد که در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته شاهد افزایش ۷۸ درصدی سازش در پرونده‌های کیفری بوده ایم، با این توضیح که در سال سه ماهه سال ۹۹، ۳۱۹ و در سه ماهه اول سالجار‌ی ۵۶۶ پرونده منجر به مصالحه شد.

رجبی درخصوص سایر اقدامات صورت گرفته در این دادسرا در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان گفت: افزایش ۷۶۶ درصدی در استفاده از نهاد تعلیق تعقیب، ۱۵۰ درصدی کیفرخواست شفاهی و کاهش ۴۱ درصدی در صدور قرار بازداشت از دیگر اقدامات این دادسرا می‌باشد.

انتهای پیام/