افزایش ۱۷ درصدی آمار فوتی تصادفات درون شهری آذربایجان‌شرقی/ سهم ۶۳ درصدی تبریز از فوتی‌های درون شهری
افزایش ۱۷ درصدی آمار فوتی تصادفات درون شهری آذربایجان‌شرقی/ سهم ۶۳ درصدی تبریز از فوتی‌های درون شهری

به گزارش قلم پرس از تبریز، مطمئنا تصادفات و تبعات و تاثیر این حوادث بر زندگی یکایک افراد جامعه، چه دارای وسیله نقلیه باشند و چه نباشند قابل انگار نیست چرا که هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد علاوه تبعات جانی و مالی، اثرات دیگری نیز به مرور زمان بر حادثه دیدگان به دنبال خواهد داشت. […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، مطمئنا تصادفات و تبعات و تاثیر این حوادث بر زندگی یکایک افراد جامعه، چه دارای وسیله نقلیه باشند و چه نباشند قابل انگار نیست چرا که هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد علاوه تبعات جانی و مالی، اثرات دیگری نیز به مرور زمان بر حادثه دیدگان به دنبال خواهد داشت.

یونس منفرد، رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی طی مصاحبه‌ای با خبرنگار فارس در تبریز به تشریح وضعیت تصادفات درون شهری استان پرداخت و گفت: در ۸ ماهه گذشته از سال ۱۵۵ نفر در تصادفات درون شهر استان جان خود را از دست داده‌اند که ۶۳ درصد از کل این آمار مربوط به شهر تبریز است.

وی آمار سال گذشته را در این بخش و در همین مدت یاد شده در کل استان را ۱۳۳ نفر اعلام کرد.

منفرد به آمار قابل توجه دیگری اشاره کرد که بنظر می رسد باید زیر ذربین توجه مسئولان و جامعه شناسان قرار گیرد و آن اینکه ۵۴ درصد فوتی‌ها کل استان در معابر شهری مربوط به عابرین پیاده می‌باشد و بعداز آن ۲۴ درصد شامل راکب و ترک نشین موتورهای، ۱۶ درصد فوتی‌ها نیز از میان رانندگان و ۶ درصد هم از میان سرنشین خودروها است.

مصدوم شدن بیش از ۶ هزار نفر در حوادث رانندگی در شهرهای آذربایجان‌شرقی

این فرمانده نظامی در حوزه راهنمایی و رانندگی استان از مصدوم شدن ۶ هزار و ۱۲۱ نفر تا پایان سه ماهه سوم سال خبر داد و اظهار داشت: در ۹ ماهه گذشته امسال این تعداد در اثر تصادفات درون شهری استان متحمل جراحت‌های جسمی شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی در عین حال کاهش ۱۷ درصدی تصادفات خسارتی را تاحدودی خبری مسرت بخش در حوزه کاریش عنوان کرد و گفت: تصادف حتی اگر یک مورد هم باشد در مجموعه ناراحت کننده و آزار دهنده است.

منفرد با اشاره به اینکه علت اصلی تصادفات عدم توجه به جلو است، تاکید کرد: چه در حوادث فوتی و چه تصادفات جرحی علت عمده عدم توجه به جلو در کنار تخطی از سرعت مطمئنه می باشد که در حوادث رانندگی خسارتی باید عدم رعایت حق تقدم را نیز باید اضافه کرد.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی در پاسخ به خبرنگار ما در بحث استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و نقش آن در تصادفات گفت: متاسفانه این تکنولوژی اگر در مکان و زمان مناسب خود مورد استفاده قرار گیرد می تواند نه تنها کارآیی بلکه بسیار مفید واقعه شود اما در بحث رانندگی نه تنها مضرر و مخرب می باشد بلکه زمینه ساز بسیاری از حوادث نیز می شود که با عدم استفاده از این وسیله در حین رانندگی می تواند از خیل عظیمی از تصادفات جلوگیری کرد و از شهروندان درخواست می شود برای حفظ سلامتی و حتی جان خود و دیگران حین رانندگی به هیچ عنوان ار تلفن همراه استفاده نکنند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴