افزایش ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی بوس  به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز
افزایش ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی بوس  به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز
شهردار تبریز از اضافه شدن ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.
به گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: قرداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار منعقد شده و تا پایان سال این اتوبوس‌ها تولید ، پلاک گذاری و به ناوگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه تحویل داده می‌شود.

شهردار تبریز در این خصوص ادامه داد :  ۳۰ دستگاه اتوبوس از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مذکور در مرحله پلاک گذاری و آماده تحویل می باشد و به زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود. برای خرید این اتوبوس‌ها مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت:  شهریور ماه سال‌جاری نیز  ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر توسط پتروشیمی با هزینه ۱۳۵ میلیارد تومان برای استفاده در ناوگان تحویل گرفته شده است.

هوشیار در ادامه همچنین افزود: ۱۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده قبلی با ۸۶ میلیارد تومان هزینه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شده و جابجایی مسافر را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه دولت با دو کارخانه خودروساز داخلی قرارداد تولید ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس‌ برای شهرهای کشور را منعقد نموده، یادآور شد: سهم شهرداری تبریز از این رقم ۱۳۴ دستگاه اتوبوس است که تاکنون مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان پیش پرداخت سهم‌ شهرداری تبریز، انجام شده است.

شهردار تبریز در این خصوص گفت:  ۶ دستگاه اتوبوس جدید از این محل با اعتبار ۲۳ میلیارد تومانی به ناوگان حمل‌نقل عمومی شهر اضافه شده است .

شهردار تبریز به اضافه شدن  ۱۷ دستگاه مینی‌بوس جدید با  ۲۴ میلیارد تومان هزینه خبر داد و گفت : این مینی بوس ها بزودی در سطح شهر راه اندازی می شود .

هوشیار همچنین افزود: ۵۴ دستگاه اتوبوس از طریق آزاد سازی سرویس های پالایشگاه و پتروشیمی تبریز با ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان بازگشت داده شده است.

انتهای پیام/