افزایش ظرفیت بیمارستان اعصاب و روان فجر به ۱۰۰ تخت
افزایش ظرفیت بیمارستان اعصاب و روان فجر به ۱۰۰ تخت

رئیس بیمارستان اعصاب و روان فجر از تلاش برای افزایش ظرفیت بیمارستان به ۱۰۰ تخت خواب خبر داد.  به گزلرش  قلم پرس ، به نقل از ایسنا ،سعید کنعانی اظهار کرد: بحث تشکیل بیمارستان اعصاب و روان از سال ۷۲ مطرح بود، چرا که بعد اتمام جنگ تحمیلی، جانبازانی که دچار مشکلات اعصاب و روان […]

رئیس بیمارستان اعصاب و روان فجر از تلاش برای افزایش ظرفیت بیمارستان به ۱۰۰ تخت خواب خبر داد.
 به گزلرش  قلم پرس ، به نقل از ایسنا ،سعید کنعانی اظهار کرد: بحث تشکیل بیمارستان اعصاب و روان از سال ۷۲ مطرح بود، چرا که بعد اتمام جنگ تحمیلی، جانبازانی که دچار مشکلات اعصاب و روان در نتیجه‌ی موج انفجار شده بودند در بیمارستان‌های عمومی تحت درمان قرار می‌گرفتند که این موضوع نیز یک‌سری مشکلات و سختی‌ها را به همراه داشت.
وی با بیان این‌که اولین مرکز اعصاب و روان تبریز را در سال ۷۲ در خیابان بهار با ۱۵ الی ۲۰ تخت آن هم بدون مجوز راه‌اندازی کردیم، ادامه داد: اساتید معتبر و مشهوری چون دکتر پورافکاری، ارفعی، خاقانی، و… به مداوای بیماران می‌پرداختند؛ در سال ۷۵ نیز مکان فعلی بیمارستان برای این کار درنظر گرفته شد و عملیات ساخت و ساز آن آغاز شد.
وی به ساختمان قدیمی بیمارستان اعصاب و روان فجر که در محوطه بیمارستان جدیدالاحداث قرار دارد اشاره کرد و گفت: فرآیند ساخت و ساز این بیمارستان از سال ۷۵ شروع شد و پس از اتمام عملیات عمرانی فعالیت رسمی خود را با کسب مجوز از وزارت بهداشت با ۳۶ تخت شروع کرد.
رئیس بیمارستان اعصاب و روان فجر گفت: گروه‌های هدف مختلفی اعم از “جانبازان قطع نخاع، جانبازان قطع عضو و یک سری هم بیماران آسیب‌دیده در نتیجه‌ی موج انفجار” و همچنین خانواده‌ی جانبازان در این بیمارستان تحت پوشش قرار می‌گیرند و صرفا جانبازان آسیب دیده توسط موج انفجار در این مکان بستری نبوده و هر جانباز و خانواده‌ وی که دارای مشکلات اعصاب و روان باشد تحت پوشش این بیمارستان است.
وی با بیان این‌که برخلاف دیگر جانبازان، تعداد بیماران بخش اعصاب و روان رو به افزایش است، افزود: روند نشان می‌دهد که سایر جانبازان در حال کاهش هستند، اما بیماری اعصاب و روان صرفا در نتیجه موج انفجار نبوده و گروه‌های هدف ما که طی زندگی دچار اینگونه مشکلات شود، تحت پوشش این بیمارستان خواهند بود.
وی روند افزایشی بیماران بخش اعصاب و روان بیمارستان تخصصی فجر را عاملی برای توسعه‌ی بیمارستان دانست و افزود: بر این اساس استارت بیمارستان جدیدالاحداث اعصاب و روان فجر از اواخر ۸۸ زده شد و بخش ۳۶ تخت خوابی آن افتتاح شد؛ اکنون نیز در حال افزایش به ۱۰۰ تخت هستیم.
کنعانی ادامه داد: قصد داریم بخش بیماران زیر ۱۸ سال را نیز در این بیمارستان راه‌اندازی کنیم، چرا که فرزندان جانبازان و شهدا که جزو گروه‌های هدف ما هستند نیز دچار چنین مشکلاتی می‌شوند.
وی با بیان این‌که اگر شرایط فراهم شود برآنیم که بخش زنان را نیز در این بیمارستان راه‌اندازی کنیم، گفت: در حال حاضر خدمات سرپایی به گروه‌های هدف(بانوان) که شامل خانواده‌های جانبازان و شهدا و همچنین بانوان موج گرفته‌ی طی بمباران‌ها هستند، ارائه داده می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که در راستای خدمت‌رسانی به جانبازان هر قدر تلاش کنیم باز هم کم است، افزود: بخشی از وظایف در قبال جانبازان و ایثارگران حکومتی بوده که باید انجام گیرد اما بزرگترین وظیفه “تکلیف ملتی” است و همه باید قدردان جانفشانی این عزیزان باشیم.
رئیس بیمارستان اعصاب و روان فجر با تاکید بر این‌که وجود جانبازان تداعی‌کننده‌ی یاد شهداست، گفت: در کل روند خوشایندی در جریان است و پوشش‌ جانبازان(با درصدهای مختلف) نیز در حال افزایش است؛ ما نیز در این بیمارستان تلاش کرده‌ایم که جانبازان و خانواده‌های شهدا حداقل از جهت درمانی تحت فشار قرار نگیرند.
وی با بیان اینکه بیماران بیمارستان تخصصی اعصاب و روان به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شوند، گفت: مریض‌های دائمی ما صرفا سه الی چهار نفر هستند که بیشتر جنبه‌ی نگهداری از این جانبازان را داریم، اما اکثر بیماران ۱۵ الی یک ماه دوره درمان دارند و بعد از ترخیص نیز ماهانه بصورت سرپایی ویزیت می‌شوند.