افزایش تعرفه محلی به نفع شهرداری و شهروندان نیست
افزایش تعرفه محلی به نفع شهرداری و شهروندان نیست

به گزارش قلم پرس تبریز، احد صادقی در جلسه شورای شهر تبریز اظهار کرد: افزایش تعرفه عوارض محلی به نفع شهرداری و شهروندان نیست چراکه تعرفه عوارض محلی در مناطق کم برخورد شهر منجر به ساخت و سازهای غیرمجاز خواهد شد. وی در ادامه ابراز کرد: برای اینکه بتوانیم شهر را به نحو احسن اداره […]

به گزارش قلم پرس تبریز، احد صادقی در جلسه شورای شهر تبریز اظهار کرد: افزایش تعرفه عوارض محلی به نفع شهرداری و شهروندان نیست چراکه تعرفه عوارض محلی در مناطق کم برخورد شهر منجر به ساخت و سازهای غیرمجاز خواهد شد.

وی در ادامه ابراز کرد: برای اینکه بتوانیم شهر را به نحو احسن اداره کنیم باید هزینه‌ها را مدنظر قرار دهیم و به آنها توجه کنیم و همچنین به کاهش هزینه‌های جاری نیز در این راستا بیاندیشیم.

صادقی گفت: شهرداری تنها به عوارض محلی اتکا کرده فارغ از اینکه درآمد پایداری را به خود اضافه کند.

 

تعرفه تضمین کننده درآمد شهرداری است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تعرفه‌ عوارض محلی تضمین کننده درآمد شهرداری است.

علی نوای باغبان اظهار کرد: هر ساله تعرفه عوارض محلی درآمد شهرداری را مشخص و بعد ملاک عمل شهرداری قرار می‌گیرد، البته باید گفت که تمام درآمدها از محل این عوارض نیست.

وی ابراز کرد: یکی از وظایف شورا، وضع قوانین تعرفه‌ای است و تعرفه نیز مکمل بودجه است اما از آنجایی که تعرفه مرتبط با مردم است باید منصفانه و متعادل باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه باید افزایش تعرفه‌ها تضمین کننده درآمد شهرداری باشد، بیان کرد: تعرفه عوارض محلی در ۳۹ ماده تنظیم شده که شهرداری در ۲۶ ماده و۱۳۷  ریز ماده آن نسبت به سال قبل تغییراتی اعمال کرده است.

نوای باغبان اظهار کرد: در تعرفه سال ۱۴۰۱، ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش در هزینه‌های پروانه ساختمانی و لحاظ شده است.

وی بیان کرد: بر اساس ابلاغ دولت برای صدور پروانه ۲۷ درصد دفترچه ارزش معاملاتی سال ۱۳۹۹ ملاک عمل خواهد بود که نسبت به دفترچه سال ۹۷ ، ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در ۲۶ ماده شهرداری درخواست تغییر تعرفه را داشته و باقی تعرفه‌های تغییری نخواهد داشت.

باغبان گفت: بهتر است کمیسیون‌های شورای شهر تبریز به موضوع تعرفه عوارض محلی ورود کنند چراکه این امر می‌تواند در تسریع بررسی و تصویب تعرفه موثر باشد.

انتهای پیام/