افزایش تعداد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه ارسباران
افزایش تعداد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه ارسباران
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: تعداد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان بویژه منطقه ارسباران نسبت به متوسط سه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش قلم پرس، داور نامدار در جلسه کارگروه پیشگیری و اطفای حریق مراتع و جنگل‌ها، با اشاره به افزایش تعداد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان بویژه منطقه ارسباران نسبت به متوسط سه سال گذشته، افزایش دمای هوا در یک ماه اخیر و افزایش ورود گردشگران به این منطقه را مهم‌ترین علت این امر بیان کرد.

حمید قاسمی با اشاره به وقوع ۸۰ درصد از آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها در مناطق حفاظت‌شده، بر جلب مشارکت جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد، ارائه آموزش‌های عمومی، اختصاص اعتبار ویژه برای اطفای حریق و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز دستگاه‌های مسئول در این زمینه تأکید کرد.

رسول خدابخش، فرماندار کلیبر نیز با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم به سرمایه ارزشمند جنگل‌ها و مراتع ارسباران آسیبی وارد شود، گفت: مدیریت واحد بحران، تأمین تجهیزات مناسب و آموزش نیروهای اداری و جوامع محلی نقش بسیاری مهمی در این زمینه دارد.

از ابتدای امسال ۸۰ مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان اتفاق افتاده است که بیشترین موارد در شهرستان‌های کلیبر (۱۵ مورد)، میانه (۱۴ مورد) و خداآفرین (۱۲ مورد) بوده است.