افتتاح ۵۶ طرح بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی  با اعتبار ۴۸۹۲ میلیارد ریال
افتتاح ۵۶ طرح بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی  با اعتبار ۴۸۹۲ میلیارد ریال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۶ طرح بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۸۹۱ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال هم‌زمان با هفته دولت خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک هفته دولت […]



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۶ طرح بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۸۹۱ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهدای جهادگر اظهار کرد: امسال شعاری که وزارت جهاد کشاورزی برای هفته دولت انتخاب کرده «کشاورزی دانش‌بنیان، تولید ملی، امنیت غذایی» است.

وی افزود: طرح‌هایی که در هفته دولت امسال در بخش کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد، شامل طرح‌های مهم عمرانی و تولیدی است که ۲۴ طرح آن در زیر بخش آب‌وخاک، ۱۳ طرح در صنایع تبدیلی، هفت طرح در باغبانی، یک طرح  در زیربخش شهرک‌های کشاورزی، ۹ طرح در دام و طیور و دو طرح در زیربخش امور عشایر قرار گرفته است.

فتی تصریح کرد: این طرح‌ها از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با ایجاد اشتغال پایدار برای یک‌هزار و ۱۷۴ نفر و اشتغال غیرمستقیم و تثبیت اشتغال برای ۵ هزار و ۱۵۵ نفر در سال در استان به‌طور هم‌زمان به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرائی آنها آغاز می‌شود که تعداد خانوارهای بهره‌بردار از این طرح‌ها ۳ هزار و ۷۰۷ خانوار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه طرح‌های بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی در صنایع تبدیلی با ظرفیت ۵۳ هزار و ۵۵۷ تن به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به افتتاح و کلنگ‌زنی سردخانه ذخیره‌سازی مواد غذایی، کارخانه تولید و بسته‌بندی عسل، مربا و مارمالاد، تولید خوراک دام و طیور، بسته‌بندی خشکبار، بسته‌بندی انواع گوشت قرمز و سفید، کشتارگاه دام بزرگ، تولید بستنی سنتی، ذخیره‌سازی نگهداری غلات، کشتارگاه مرغ و بسته‌بندی میوه خشک اشاره کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: طرح‌ها در زیر بخش باغبانی شامل افتتاح چندین گلخانه و فاز اول یک شهرک گلخانه‌ای در شهرستان عجب‌شیر است. در بخش دام نیز طرح‌ها شامل افتتاح چندین افتتاح و کلنگ‌زنی واحد پرورش گاو شیری و بره پرواری است. در زیر بخش آب‌وخاک نیز می‌توان به احداث استخر و آبیاری بارانی، احداث و بازسازی کانال‌های آبیاری، لوله‌گذاری و انتقال آب با لوله، سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و افتتاح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی اشاره کرد.

فتحی با بیان اینکه طرح‌های زیر بخش امور عشایر نیز شامل آب‌رسانی به قشلاقات و احداث آبرو است، متذکر شد: در زیر بخش طیور نیز افتتاح چندین واحد مرغداری گوشتی و پرورش بوقلمون گوشتی و پرورش غاز بومی صورت می‌گیرد.

وی گفت: این طرح‌ها در ۱۸ شهرستان استان شامل شهرستان‌های تبریز، مراغه، شبستر، ورزقان، اهر، خداآفرین، کلیبر، عجب‌شیر، هشترود، مرند، بناب، اسکو، هوراند، میانه، سراب، جلفا، آذرشهر و چاراویماق انجام می‌شود.

فتحی به برخی از ابرپروژه‌های قابل‌ افتتاح مهم و مؤثر در توسعه اقتصادی بخش کشاورزی استان اشاره کرد و بیان داشت: شبکه‌های فرعی ۳ و ۴ آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین واحد عمرانی ۴ (لاریجان) به مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار در شهرستان خداآفرین، سردخانه ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه با ظرفیت ۳ هزار تن در مراغه، کشتارگاه دام بزرگ شرکت آذرگوشت آتروپات با ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ تن در شهرستان میانه، افتتاح فاز جدید شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی ۳ و ۴ (سیستم تحت فشار) پایاب سد آیدوغموش در شهرستان میانه، تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ تن در شهرستان عجب‌شیر، کارخانه تولید و بسته‌بندی عسل، مربا و مارمالاد با ظرفیت یک هزار و ۶۰ تن در شبستر، بسته‌بندی خشکبار و بسته‌بندی انواع گوشت قرمز و سفید با ظرفیت ۵۲۰ تن در شهرستان بناب و افتتاح شهرک گلخانه ای عجب‌شیر از جمله این طرح‌هاست.

انتهای پیام/س