افتتاح پروژه انتقال آب از کانی‌سیب، تحقق وعده دولت مردمی در مسیر احیای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
افتتاح پروژه انتقال آب از کانی‌سیب، تحقق وعده دولت مردمی در مسیر احیای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح تونل انتقال آب از سد کانی‌سیب به سمت دریاچه ارومیه توسط رییس جمهور، گفت: بهره‌برداری از این طرح عظیم زیست‌محیطی، تحقق یکی از وعده‌های دولت مردمی و گام بلندی برای احیای نگین فیروزه‌ای آذربایجان است.

عابدین خرّم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: عملیات احداث تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب به دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود، اما روند اجرا و رفع نواقص آن در دولت سیزدهم با سرعت دنبال شد.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست این طرح، سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود، افزود: این تونل قابلیت انتقال ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به دریاچه ارومیه فراهم کرده است که با تکمیل سایر پروژه‌های بالادست، عملیاتی خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی اجرای این پروژه عظیم را نماد توانمندی و دانش متخصصان کشورمان دانست و گفت: نگاه و توجه ویژه دولت سیزدهم و اهتمام جدی همه دست‌اندرکاران، مهندسان و کارگران ایرانی، این کار بزرگ را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است، افزود: انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز در همین راستا اجرا شده و دولت این اطمینان را به مردم منطقه و پیرامون دریاچه ارومیه می‌دهد که در مسیر احیای دریاچه، به معیشت آنها و رونق بخش کشاورزی نیز توجه ویژه خواهد داشت.

خرّم با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های دولت برای احیای کامل دریاچه ارومیه، گفت: انتقال پساب تصفیه‌خانه‌ها یکی از برنامه‌های اصلی در این راستاست که امیدواریم با تکمیل عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز تا خرداد سال آینده، بخشی از آب مورد نیاز دریاچه نیز از این محل تامین شود.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: شرط موفقیت همه این طرح‌ها، مشارکت و همکاری مردم عزیز در مدیریت مصرف آب، رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان تلاشگر، مدیریت چاه‌های حوضه آبریز توسط نهادهای مسئول و لطف و عنایت الهی در افزایش نزولات آسمانی است که امکان احیای دریاچه ارومیه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/