افتتاح مترو یک اتفاق بزرگ برای شهر تبریز است
افتتاح مترو یک اتفاق بزرگ برای شهر تبریز است
شهردار تبریز گفت: به رغم وجود مشکلات و فشارهای اقتصادی، با همدلی و همکاری خوب مسئولان استانی و شهری روند کار پروژه مترو تبریز حتی یک روز هم تعطیل نشد.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در آئین افتتاح فاز سوم خط ۱ مترو تبریز با اشاره به همکاری مسئولان شهری و استانی در پروژه مترو، اظهار کرد: افتتاح مترو یک اتفاق بزرگ برای شهر تبریز است و این موفقیت در سایه همدلی و پیگیری های امام جمعه محترم، استاندار، اعضای شورا و همه مجموعه های دخیل حاصل شده است.

او ادامه داد: با این همدلی و همکاری و به رغم وجود مشکلات و فشارهای اقتصادی، روند کار پروژه مترو تبریز حتی یک روز هم تعطیل نشد تا امروز در چنین ایام مبارکی شاهد افتتاح فاز سوم خط ۱ باشیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه طی دو سال گذشته، به اندازه هشت سال قبل تر از آن اعتبار به پروژه مترو اعتبار تزریق شده است، عنوان کرد: با تزریق این میزان اعتبار به مترو، سعی کردیم که مشکلات پیش روی این پروژه را برطرف کنیم که جا دارد از اعضای محترم شورای اسلامی شهر که این پروژه را از ابتدای کار در اولویت قرار داده و پیگیری کرده اند، قدردانی کنم.

او افزود: در طول سال های ۹۷ و ۹۸، رقم ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار و ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروژه مترو تبریز اختصاص یافته است که این میزان تقریبا برابر با مجموع اعتبار اختصاص یافته به مترو به میزان هزار و ۳۲۴میلیارد طی ۱۶ سال گذشته بوده است.

ایرج شهین باهر گفت: در این میزان اعتبار اختصاص یافته به مترو، اعتبارات دولتی کمتر از اعتبارات شهرداری تبریز بوده است و ما تلاش می کنیم اعتبارات دولتی را نیز بگیریم تا این پروژه تکمیل شود.

او از تلاش های مصطفی مولوی فرد مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در پروژه مترو قدردانی کرد و افزود: با وجود شرایط اقتصادی نامناسب مدیران، کارکنان، کارگران و پیمانکاران مترو در این پروژه توانستند کار را به خوبی پیش ببرند.

شهردار تبریز با اشاره به فعالیت روزانه یک هزار و ۴۰۰ نفر در پروژه مترو، یادآور شد: از همه کسانی که در این مقطع و یا در سال های گذشته برای پیشرفت پروژه مترو تلاش کرده اند، قدردانی می کنم و امیدوارم که بتوانیم این پروژه مهم را در تبریز به سرانجام برسانیم.