افتتاح سه پروژه مهم عمرانی تا پایان مهر
افتتاح سه پروژه مهم عمرانی تا پایان مهر
مدیرعامل سازمان عمران تبریز از افتتاح سه پروژه مهم رمپ خروجی بلوار شهید رجائی به اتوبان پاسداران، بخشی از پایدارسازی ترانشه‌های اتوبان پاسداران و اصلاح ۲۴ متری خیابان فرشته و اتصال آن به بلوار دوکمال تا پایان مهر خبر داد.

به گزارش قلم پرس، بابک شریفی اظهار داشت: پروژه رمپ خروجی بلوار شهید رجائی به اتوبان پاسداران با قرارداد اولیه ۶۸ میلیارد ریال آغاز شده که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه صرفا یک پروژه ترافیکی نبوده و به‌دلیل واقع شدن در بافت حاشیه نشین شهر، نقش مؤثری در باززنده‌سازی و تملک بافت ناکارآمد شهری دارد و ۱۱۰ واحد مسکونی در این راستا تملک شده که حرکت خوبی در زمینه حل معضل بافت حاشیه‌نشین شهر است.

مدیرعامل سازمان عمران تبریز اضافه کرد: پروژه پایدارسازی ترانشه‌های اتوبان پاسداران با اعتبار اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال در سطح منطقه ۱، دیگر پروژه سازمان عمران است که به‌دلیل ماهیت زمین‌شناختی که عینالی دارد، شاهد رانش در آن منطقه بودیم و این اتفاق علاوه بر آسیب به اتوبان پاسداران، می‌تواند موجب بروز حوادث غیرمترقبه نیز شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه امکان ایجاد فضای سبز در حاشیه اتوبان پاسداران و  مجموعه عینالی را افزایش می‌دهد که با پیشرفت فیزیکی ۳۵ الی ۴۰ درصد عملیات عمرانی پیش می‌رود.

شریفی با اشاره به پروژه اصلاح خیابان فرشته اظهار کرد: پروژه اصلاح ۲۴ متری خیابان فرشته و اتصال آن به بلوار دوکمال در حوزه شهرداری منطقه ۵، پروژه بعدی سازمان عمران است که مراحل نهایی و آماده‌سازی برای آسفالت را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: این پروژه با اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد ریال، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو سه هفته دیگر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران با اشاره به پروژه‌های تکمیل شده این سازمان در سال ۱۴۰۰ گفت: پل مرحوم مهندس اشرف‌نیا با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار بزرگ‌ترین پروژه سازمان عمران تبریز بود که در راستای کاهش بار ترافیکی پل کابلی و اتصال مستقیم بلوار شهید باکری (ائل گلی) به بلوار شهریار (چایکنار) احداث و به بهره‌برداری رسید که گستره این پروژه یک کیلومتر از مقابل هتل شهریار تا درب مرکزی زندان تبریز است.

وی ادامه داد: پروژه تعریض جاده آناخاتون – اسپیران نیز در راستای کاهش بار ترافیکی این مسیر و پیشگیری از تصادفات احتمالی آغاز و چهار کیلومتر از این جاده تعریض شده است که عرض جاده پس از تعریض ۱۴ متر و با شانه خاکی ۱۷ متر است؛ با احتساب تعریض صورت گرفته در دو باند، در مجموع نزدیک به ۹ کیلومتر تعریض صورت گرفته است.

شریفی با اشاره به آسفالت‌ریزی صورت گرفته توسط سازمان عمران اعلام کرد: ۷۵هزار تن آسفالت از ابتدای سال‌جاری تا به امروز توسط سازمان عمران تبریز تولید، پخت و توزیع شده است که ۳۳ هزار تن از آن توسط اکیپ‌های آسفالت سازمان و بر اساس اولویت‌های ابلاغی به سازمان توزیع شده است.

وی افزود: ۱۱ هزار تن توسط کارگاه‌های امانی مناطق ۱۰گانه برای لکه‌گیری و چاله‌زدایی توزیع شده و ۳۱ هزار تن نیز توسط پیمانکاران مناطق و بر اساس اولویت‌های خود مناطق صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان عمران تصریح کرد: هرسال اولویت‌بندی آسفالت معابر بر اساس خرابی و آسیب آن از طریق کارشناسان معاونت عمرانی، و مناطق صورت گرفته و طی ابلاغیه‌ای به سازمان فرستاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای توزیع آسفالتی یکدست و یک‌رنگ و ارتقای کیفیت آسفالت توزیع شده، سازمان عمران تبریز اقدام به شناسایی و خرید معدن مصالح اولیه در جاده صوفیان کرده است که تا ۳۰ سال آینده مصالح اولیه کارخانه آسفالت این سازمان را تأمین می‌کند.

شریفی با اشاره به دلایل کندی عملیات تقاطع غیرهمسطح ارتش – آزادی نیز گفت: این پروژه یک سری مسائل فنی و زیرساختی و مسائل مالی داشت که موجب کندی عملیات عمرانی این تقاطع شده است؛ مسائل فنی و جابجایی تأسیسات آن رفع شده و پروژه به هیچ وجه تعطیل نیست و فعالیت عمرانی داخل حصار ادامه دارد.

وی افزود: قالب‌های پایه‌ها و سرستون‌ها آماده بتن‌ریزی هستند و آخرین عملیات آن، عملیات فولادی است که به لحاظ مسائل مالی از برنامه عقب مانده‌ایم، اما طی جلسه ای در شهرداری، این مسائل رفع و کار نیز تسهیل یافته است.

شریفی خاطرنشان کرد: طی آخرین تعهدی که پیمانکار داده است، این پروژه در نیمه اول اسفند تحویل داده خواهد شد.